Hona omplaceras
•Född i början av februari 2012.
•Vet ej vilken färg och teckning. Hon är mörk med vita tassar och lite vitt på magen.
•Hona
•Kullstorlek och föräldrar: Okänt
•"Bebisråttan" blev ensamråtta igår. Tanken var att hennes kompisar skulle bli äldre än vad de blev. Sista kompisen blev sjuk och var tvungen att avlivas igår. Därför är hon nu ensam och tanken är att jag inte kommer skaffa fler råttor just nu. Därför skulle jag vilja att hon kom till ett hem där det redan finns råttor.
•Hon är en extremt pigg liten råtta som studsar runt i buren. Snabb som bara den när hon är ute och springer och har vid ett flertal gånger lyckats rymma ut ur buren på konstiga sätt. Hon har aldrig varit en "axel-sittare" utan gillar att ta sig runt på egen hand. När jag skaffade henne hade jag redan två andra råttor som kände varandra mycket bra. Hon är en bestämd liten tjej som inte låter sig tryckas ner. Efter en tid kom hon in och blev en i gruppen.
•Hon är inte reg. någonstans. Någon summa för henne är jag inte intresserad av om jag hittar ett hem som är bra åt henne.
•Finns i Trollhättan
•Till en början är det bäst att skicka PM här. Jag kan skicka över min mejladress och mitt tel. nr via PM om intresse finns.
•Annonsen ska inte vara låst
Hej
Har du hittat en hem till din lilla dam?
mvh/helena
Nej, än har jag tyvärr inte hittat något.
#3 Förlåt om detta inte har något alls med ämnet att göra, men jag har letat såå, undrar vart du köpt det gråa hyllplanet som man ser i bakgrunden? 
Hoppas verkligen du hittar ett hem åt henne, superfin verkligen! 
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
De följde med i buren när jag köpte den.
Jag har köpt ett löst också men kommer tyvärr inte ihåg vad det var ha varit för ställe. Någon djuraffär här i Trollhättan var det i alla fall :)
Jättesöt rådis! Hoppas hon hittar ett bra hem snart! :)
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
#4 Har för mig att de finns på zooplus.dk :)
Hej
jag kan ta henne… jag har två tjejer som är jätte busiga och aktiva, dom får ofta vara ute och röjja i lägenheten.. stor bur.
maila mig; helena.romander@telia.com
mvh/helena
#9 Har mailat dig :)
Har mailat tillbax!!!
Har kvar lilltjejen om någon är intresserad.
Jag är intresserad men bor i Sthlm. Vet inte om det går att ordna transport hit.
Jag har nog svårt att fixa med transport tyvärr. I alla fall så långt.

Kan ordna transport Göteborg-Sthlm den 17 feb om det är av intresse. Skicka PM isf.
Jag har fortfarande kvar lillråttan, igen. Är det någon som vet om det ens går sätta ihop lite äldre råttor och att de kan fungera ihop? Eller hur länge de kan vara ensamma innan det börjar bli svårare att introducera en kompis? Tänker mest på att hon suttit själv ett tag nu och om risken att det aldrig skulle fungera ökar? Någon som har erfarenhet?
Hej!
Jag bor i Kungsbacka och har en spetsörad tjej och en dumbotjej i samma ålder som din, jag satte ihop dem i vuxen ålder. Inga problem! Dom löser det! Jag kan ta hand om din vän, har en stor bur och två kompisar. Kan du lösa transport till Gbg så möter jag gärna upp där. /Anneli Mail: anjoh321@yahoo.se