jahapp
nu så har ja fått problem igen=(
min yngre hona biter och slås med min äldre så nu vill den äldre inte vara i buren med henne , men frågan är om jag ska låta dom hålla på eller om jag ska köpa en ny bur åt den äldre?
Mvh //Emelie

Biter hon hårt så det går hål i skinnet eller nafsar hon bara? Kan ju vara så att den yngre försöker ta över ledarskapet helt enkelt. Lite smågruff kan man ju få räkna med när råttorna har olika åldrar. Min tjocka Tuva har blitt av med sitt ledarskap nu när en av jourråttorna som är ett halvår yngre bestämde sig för att ta över. Fast dom har iofs inte nafsat ens på varann.

hon nafsar bara skulle ja tro har då inte sett nå hål eller likande,..

hon nafsar bara skulle ja tro har då inte sett nå hål eller likande,..
men om den äldre inte vill vara med henne längre tycker jag nog att den äldre borde få en egen bur… typ som en fristad där inga andra råttor får va. behöver ju inte va något stort. men du kan ju ändå låta henne ha möjlighet att gå tillbaks till den andra buren om hon vill.
gjorde så till en av mina tjejer förut o hon blev en helt ny råtta o sa totalt upp bekantskapen med dom andra =). hon mådde betydligt bättre av att va ensamråtta… pedantisk som hon var.