Barking mad!
Kom ihåg att kolla på Djurgalen ikväll kl. 20.00 på svt1
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Vad bra att du påminner alla om det!!Tack!
Jag såg ju att det skulle handla om en råtta som bet i det här programmet!
aa jätte bra tänkte också påminna om det ;) måste ju bara se det, det kan ju vara intressant:)

Nu har jag sett det, buren de fick var jättefin! 
Jag blev helkär i siamesen 

var det någon mer än jag som la märke till att dom hade en marsvinsbur och sågspån i den?
Det är inte alla som vet att sågspån är allergiframkallande. Behöver inte vara det heller.

Det kan ju ha varit spån gjort på lövträd 
Jo buren såg jag med fast sen i slutet hade de ju en stor hemmabyggd bur som verkade jättetrevlig och mysig.
/Gia-Bokfrossa
http://bokfrossa.wordpress.com/

Jag tyckte det var budskapet att det går att få råttor som bits att bli vänja sig vid hantering och bli trevliga sällskapsdjur som var viktigast!
Tack Mezzzanina, det var vad jag tyckte kändes viktigast, och att han säger att dom är bland dom mest sociala och trevliga djur att ha att göra med..
Jag har alltid gillat den där karln. Visste ni att han är veterinär också?
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
jag såg det med, tänkte bara att den fina nya buren var ju av trä undrar hur länge den håller lukten borta ;) men programmet var iaf intressant och bra att dom sa mycket posetivt om våra älskade besvansade vänner :)

Tack själv "Allamej"!
Kul att folk här såg programmet tycker jag.Hoppas att någon med just "bit problem" kunde få tips där.Man läser ju ibland här att det finns problem med just bitande råttor.Och då tycker jag det är helt underbart om det finns något tips för oss människor hur vi kan kommunicera och bygga upp en tillit med missförstådda råttor.

Jag har en fråga angående bebisar eller unga råttor som "smakar" lite för hårt på fingrarna.. Ska man dra undan handen, skälla på dem eller går det beteendet över med tiden?
:)
gillade föresten också programmet, förutom marsvinsburen då :P

#12: Biter de för hårt på fingrarna när de smakar, peta till de lite på nosen (inte för hårt) och säg "Nej!" eller nånting liknande.