Är de förkylda?
Mina två töser har nyst i några veckor nu, men jag vet inte om det är en riktig förkylning eller ej, de nyser absolut inte konstant, kanske 5-6 gånger om dagen, de är inte slöa eller trötta och de äter o dricker som de ska, men jag har också märkt att de är lite blöta om nosen. Juste de har inte heller något poryfirin eller vad det heter runt näsa eller ögon.
Bör jag ta de till en vet? Och vet någon om det finns en bra veterinär inom sandviken-gävle trakten? Välldigt tacksam för svar!
Juste, en till fråga, kan råttor nysa även fast de inte är förkylda?
En liten putt ^^
ang. veterinär frågan. Vår mest kunniga råttveterinär i Gävle tog för någon månad sedan. Så det finns ingen Bra kvar längre, däremot finns det en person på Hund och Katt som ska vara bra men det är svindyrt att ens gå in genom dörrarna där så vet inte mer än så.
Råttor kan nysa till och från utan att vara sjuka. Precis när de vaknat eller liknande och är snoriga så kan de nysa för att få bort det osv. Nyser de inte ofta eller har bi-ljud på lungor, övre- eller undre luftvägarna anser inte ja gatt du behöver vara orolig. En tripp till veterinären känns då bara som bortkastade pengar.
Du behöver btw inte putta upp tråden :) Det hade bara gått 5 timmar sedan den skapades :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning