Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1516 ggr
RaGooN
0

Toaträning?

Hejsan!
Hur lär man råttorna att gå på lådan? Jag har inte riktigt förstått mig på det där än :)
Skulle vara kul att veta och bra om dom skulle kunna lära sig det!

Tack på förhand :D

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

lovewolf
0

Man bara lägger en låda i ett hörn där råttorna gillar att bajsa/kissa och fyller den med nåt material(ej det som man har på botten).

Och sen så lägger man alla deras pluttar i lådan tills dom gör det själv. Det funkade iallafall för migTungan ute

RaGooN
0

Okej det avr det jag tänkte xD

Tack så mycket för svar :)

Engagera
0

Jag började med träpellets eller om det nu var toalätt i burbottnen när de var små, sen bytte jag till tidiningspapper i bottnen och köpte en "toa" till dom där jag hade det gamla pelletsen i. Det räckte med att lägga in lite kluttar där sen fattade dom xD

RaGooN
0

Oki, ska testa på båda sätten :) Försöka iaf xD

tack så mycket :)

Apootie
0

kanske puttar upp en gammal tråd nu, men jag ville inte skapa en helt ny.

Jag håller på och toatränar mina bebisar nu (började igår) och tog då fleece i botten och deras gamla strö i lådan (tog det gamla som luktade lite kiss och några pluttar, så de skulle känna doften)

De verkar förstå iallafall, och idag sprang ena till toan och tittade på mig när jag kom fram till buren. Han hade då bajsat bredvid, men jag lade den i lådan och han verkade nöjd. Men grejen är, att han som sprang till lådan, tror att det är en säng, och sover i toalådan!! Gjorde/gör era det med?

darkness
0

#5 ja de har hänt ett många ggr att mina sover där o förvarar mat där :P

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

KastKatt
0

Jag gör precis som man brukar tipsa om. Mina killar slutade vara rumsrena när vi fick en ny til flocken (i dec).

Jag bytte och hade toa-lätt i hela buren ett tag, sen började ag med tidning och toalåde där de gick mest. (la alla pluttar där och torkade av hyllorna som de kissar på) och har nu till och med satt in ännu en toa-lätt men de gr bara halvt! Finns et fler tips än de nämnda?

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Mapel
0

Våra råttor sov i toaletten hela tiden, den hänger nämligen nära deras hängmatta för att de ska gå dit och kissa när de vaknat istället för att kissa på mathyllan men för ungefär en vecka sen fick vi nog och gick och köpte två plastkorgar på ÖB och satte upp på var sida om hängmattan och nu har det inte varit en enda tott sovandes i toaletten! Men de sover inte särskilt mycket i korgarna för det! :O väldigt mystiskt alltihop men kanske blev de lite förvirrade av att det plötsligt kom två nya hyllor. Vet inte riktigt hur mycket till tips det är men kanske skulle erbjuda dem en till sovplats? Vår teori är i alla fall att de sov i toaletten för att det bliv för varmt i hängmattan så hyllorna är helt tomma utan några filtar i och de verkar gilla det.

SoKawaii
0

Jag har först ett lager tidningspapper, sen alspån i botten på buren. I ett hörn står en liten låda med kattsand- liknande sand i. De har kissat och bajjat i den sen dag ett. Pluttar som händer utanför lägger jag i där när jag ser de. Tror det är viktigt stt ha stor skillnad på sovplats-material ock toa-material. Plus att de ska kunna gräva runt lite.

"Do small things, with great love"

Bananbullar
1

Jag har en liten låda med toalätt i botten och precis som föregående talare så la jag allt som låg utanför i lådan. Tillslut fattade de galloppen (även om det fortfarande ibland hamnar lite utanför). När jag har de ute i tex sängen så har jag även då en liten låda med toalätt i. När jag ska ta ut dom så släpper jag ner de i lådan så att de vet att den står där. Sedan brukar de vara duktiga och springa dit när det trycker på när de är ute o springer. Mycket trevligare för mig än att hitta överraskningar i sängen. Skrattande

SoKawaii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det ut varje dag när jag tömmer Lådan. Inte många pluppar utanför heller så de har fattat grejjen. De täkker tillochmed över med tidningspapper ^__^ Duktiga småfisar

"Do small things, with great love"