Stekt ägg?
Ja, kan man ge råttorna stekt ägg? Tacksam för svar!!!
Mina brudar går nuts när de får stekt ägg, gärna med sunny side up! :D
Om jag har valmöjligheten ger jag hellre rått eller kokt då det inte är lika fett, men givetvis är inte stekt någon fara :) Mina brudar får stekt titt som tätt - då gjord i teflonpanna utan fett ;D
Tack
#3 man kan ju steka med olja också, då är det ju bra fett :)
Olivolja ex är ju bra för pälsen för de flesta djur :)
Vill poängtera att det man rått så är det endast gulan man ger :) (för de som inte vet det)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#5 åh det har jag inte tänkt på så! Ger dem olja ibland i samband med annan färskmat men aldrig tänkt på att steka ägget i det.. Toppen, tack! :)

#5 Varför får man inte ge vitan rå? Tänkte bara att jag själv mumsar i mig äggvita sådär lite när som helst. :) Råttorna brukar få kokt ägg av städskäl. :P
#8 minns inte exakt varför nu men ska rota lite och se om jag hittar anledningen :)
*edit*
Är lite för slö för att storleta så nöjer mig med att länka till denna tråd, inlägg #6 innehåller den kommentaren som är vesentlig till detta :) Ägg? om du söker på "äggvita" på Sök på sajten så kommer det upp massor om det :)
Detta handlar då om rå äggtiva :)

Ja jag har också googlat runt lite men jag hittar mest saker som folk skriver i diskussionstrådar här och var. Skulle vilja läsa det på någon mer pålitlig sida… typ livsmedelsverket. Hittar dock inget. Men nu råkar ju inte rå äggvita vara sådär supergott så jag kan nog hoppa över det. :D