Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 872 ggr
Oshibwa
0

Grenar tips?

Tänkte knata ut i skogen och hämta en snygg gren att sätta in i mina tjejers bur eftersom dom har ganska dåligt med inredning för tillfället.

Finns det några grenar man INTE bör ta och finns det risk att man drar in ohyra?

ewelines
0

Jag brukar duscha av grenarna ordentligt i duschen så blir man iaf av med endel om det skulle finnas :-)

Oshibwa
0

Okej, ska jag torka dom också innan jag sätter in dom?

ewelines
0

#2 Ja det brukar jag alltid göra, så man undviker att burmaterial och bottenmaterial blir blöt :-) Jag brukar lägga mina på tork, men vill man inte vänta så länge är det ju bara att rista av dem lite :-)

Oshibwa
0

Okej. Finns det några sorts grenar som är giftiga för råttor?

ewelines
0

Jag vet inte exakt vilka grenar som kan vara giftiga, men plockar du grenar ifrån fruktträd eller bär buskar så kan du vara säker på att dem inte är giftiga.

Oshibwa
0

Gav mina kanniner björkgrenar mycket förut och de är ju inte giftiga för kaniner då lär dom väl inte vara giftiga för råttor heller?:P

ewelines
0

Nä det skulle jag inte tro!! :)

Varghund88
0

#6. Björk är okej. (:

Lövträd över huvud taget tenderar att vara bäst (;

Oshibwa
0

Okej. Tack för alla svar :D

DuBetMig
0

inte tall eller gran ;)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Teuthis
0

Jag kör vanligen på sägl-arter eller björk. När jag tagit hem dem så skurar jag med rotborste och hett vatten och låter dem torka i ett par dagar innen de får komma i en bur :)

elut
0

lövträd är bra, speciellt fruktträd, men inte plommon har jag hört.
På vintern producerar björken gift i topparna (har jag läst nånstans här ifokus) kan vara bra att veta  :)

KastKatt
0

Kan inget alls om träd, men är det okej om man tar från vilket lövträd som helst? (ska ut i morgon eller lördag nämligen)

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

elut
0

313 Läs de jag precis skrev ovanför :)

KastKatt
0

Ville få det bekräftat :P

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Teuthis
0

Björken poducerar vad jag vet inga andra gifter än de andra lövträden, jag ska se om jag hittar någto i någon v mina kursböcker.

elut
0

Vad jag har löst så producerar björken nått gift i topparna vintertid, har hört nått om plommon oxå (?) men andra frukt och lövträd går super :D, mina älskar blåbärs ris, med eller utan löv :D

elut
0

Kan ju lika gärna vara en myt, men eftersom jag inte hittar nån källa om de så lyssnar jag hellre på de :)