Bebismage???
Vad är orsaken bakom att du misstänker dräktighet?
Om du tror att hon är dräktig så väg henne vid samma tid varje dag och notera om hon stadigt går upp i vikt.
orsaken är att hon på nått sätt lyckats ta sig in till hanarna.. och jag vet inte hur länge hon varit där eftersom hon var där när jag kom hem..
Min våg är hyfsat dålig. men ska försöka väga henne så gott jag kan.. tills jag införskaffat en bättre våg..
och hon har fått lite större mage den senaste tiden..
#3 oj okej. När det det du plockade ut henne? Det tar ett tag innan magen börjar komma. Jag sjäkv har haft två tjuvparade honor från affären, den ena visste jag inte om fören mage började komma efter någon veka eller två och den andra plockad ejag själv upp från buren och var mer beredd på ungar. Hade ingen våg utan tog det som det kom.
Men sätt henne i separat bur när du misstänker att det är dags och om du kan se/känna fosterrörelser så sätt henne definitivt ensam. Rörelser kan du känna om hon blir rejält rund så det inte går att missta för bebismage.
Lycka till!
#4 det är lite mer än en vecka sen jag hittade henne där inne.
tack så mycket!
#5 utgå från att hon är dräktig. Läs på så mycket du kan om dräktiga råttor och ungar, här på rif finns massor med användbar information. Råttor är dräktiga ca 21-23 dygn om jag mins rätt såhär på rak arm.
#6 det har jag gjort. har läst ända sen jag hittade henne, i fel bur :) tack för tipset! :D
#7 jättebra :9 Glöm inte uppdatera om hur det går och om det blir bebisar bomba med bilder. Alla älskar ju bebisbilder ^^
#8 det ska jag göra! :)
vilken rolig magteckning, helt spikrak där längst ner, söt! :-)
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
#10 jo! Den ser lite rolig ut :P
Har vägt henne sen 29/12 och hon har gått upp 10g fram till idag(3/1).. Är det för lite eller kan det vara en mindre kull hon bär på?
Går hon upp så mycket/lite kan det fortfarande bero på skendräktighet så jag skulle vänta ett par dagar till. Kan även vara så att hon är dräktig men att ungarna "går tillbaka" och då minskar hon i vikt igen.
Jag ska hålla koll.. :) Hon äter inte mer än vanligt så det är nog antagligen dräktighet eller skendräktighet. Och jag har aldrig sett när hon har löpt. Har läst om övonviftningar och så. Men har aldrig sett något själv. (inbiten hundmänniska ;) )
#14 Det är inte på alla man ser, alla löper olika :)
#15 ja, den här damen verkar då inte visa nått :) iaf inte som mitt otränade öga kan se :)
Höll verkligen på att trilla baklänges idag när jag satte Valkyria på vågen! Hon verkar ha gått upp 12g sen igår???? Hur i hela kan de gå upp så mycket på mindre än en dag??
#17 Det är relativt vanligt vid dräktighet, då kanske hon är dräktig trots allt
Min dam går fortfarande upp i vikt. Idag har hon gått upp ca 29 gram sen 29/12 då jag började väga henne. Hon har större mage än hon haft innan men det ser fortfarande inte ut som en riktig bebismage, då den inte är så mycket åt sidorna.. :)
Idag har hon gått upp 35g sen jag började väga henne :) hon har blivit jätte grinig och vill inte alls att jag ska röra i henne. Då markerar hon med tänderna, men inte hårt, och sen vänder hon sig och slickar mig på handen. Hennes mage har också växt i rasande fart! Bara sen igår har den blivit mycket större! Försökte fota lite men hon vill inte stå still tillräckligt länge :) Har fotat med min telefon +att det är ganska mörkt i rummet, så det blev inte så bra bilder, men det är ju något iaf :)
Sen igår har min flicka gått upp 10g till så nu är det (+45g) :)
Ja, jag tycker då det ser ut som en bebismage! även om jag själv aldrig haft en råtthona med ungar så har jag haft några muskullar.
ska bli spännande att se bilder i alla fall, himla kul ^^
#24 jo är som väldigt säker på att hon kommer får ungar ;) hon har gått upp så mycket i vikt och hennes mage är enorm, jämfört med hur den såg ut innan :P Hon har lite ont om plats i rören till och med :P men hon är så mysig, trots att hon inte vill att man lyfter henne. Och det förstår jag verkligen! Med den magen kan det inte vara trevligt! :) Även om jag lyfter henne med båda händerna :) vill inte trycka på magen hennes :)
Haha jag förstår det! :) så mysigt det låter <3
Å herre Gud vilken mage
#30 Jodu! Den är enorm! Börjar fundera hur många bäbisar det gömmer sig där inne! :) Någon som vågar sig på att gissa? :)
Gissar nästan på 15-16 :O
// Stephanie och hårbollarna 
15!!:-) 7 honor 8 hanar
Sätt henne i en egen bur nu. Om du inte redan gjort det =) helst en låg bur utan hängmattor o dyl (risk att hon föder i dom annars o att nån unge trillar ner) o en massa tidningspapper hon kan boa med. Hoppas att allt går bra… =)
#34 ingen risk :) det har jag redan gjort :) (läst mååånga inlägg här på RiF ;) ) Städade också buren idag och la in en massa nytt bomaterial. Flyttade ner matskålen på marken. Känns lite riskfyllt att hon klättrar för mycket med den där magen :) Jag hoppas också att allt går bra! :D
Åh gosmagen! Hälsa lycka till till den blivande mamman 

Sätter en tass här :) ska bli kul att se hur många som kommer ut ur gosemagen! Min tippning är dock lite lägre på 12 ungar. (7 honor och 5 hanar) Lycka till och eloge till din förberedelse trots chocken! Kram på er :))
Tack så mycket allihopa! :) Idag har damen gått upp 108g! :) inga bäbisar ännu men tror de kommer inatt eller imorgon :) Hon har byggt ett stort bo. Men tydligen var inte pappret jag gett tillräckligt så hon var tvungen att använda bottenströet också :P Jag behöver nog inte säga att hennes bo är enormt ;)
åååh lycka till nu då. att allt går bra 
Mvh RåttanElin 
Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3
Det blev bäbbar idag! :) hon föder just nu :)
Åhh måste se hur det går med allting *tassavtryck* :)

*tassar* så man får uppdateringar :)

A'meeen, man smälter ju sönder i soffan ='3
#46 Ungen längst upp till vänster ser väl ut att ha ganska bra teckning?

Mvh Stephanie 

#48 jag är ju inte så insatt i det där :) men jo, den såg ut att ha ganska bra hood :)
#48# jag tänkte samma sak, som fd hooded uppf
Sätter en tass här :)
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
tass!
Har du nån aning om vem pappan skulle kunna vara? Hade varit kul att se en bild 
aaaaaaaaaaaangelina
Åh, så underbart fina 
#78 Jaa! visst är dem! :D blir svårt att släppa iväg dem till nya hem sen :)
Dom är jättefina
Tass för uppdateringar <3

#81 tack så mycket! :D
Å så fina! Va duktig du ha varigt som fixat allt så bra Massa kel till gullungarna ^^