Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 771 ggr
[1UpShroomish]
0

S. Marvelous Marwin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Födelsedatum: 07/06-2012
  • Färg, teckning o hårlag: Black Irish Rex
  • Kön: Hane
  • Kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
  • Faderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
  • Moderns namn, födelsedatum, vikt: Vet ej
  • Syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Vet ej
  • Omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Det jue det som är problemet och därför jag känner att jag måste omplacera honom. Han visar aggressions tecken om någon annan hane är i närheten och jag känner att det är bäst om han kommer till någon som verkligen vet hur man ändrar på det och kan få honom leva i flock som han bör. Han är en väldigt osäker liten kille men ändå väldigt snäll mot människor. Jag går gärna med på att någon har honom en period och arbetar med honom för att gå honom att gå ihop med andra då jag känner att jag inte är bra nog för att lyckas.
  • Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb:
  • Ort där råttan/råttorna finns: Karlstad / Västerås
  • Telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): zombieschwamp@live.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: Ej låst
[1UpShroomish]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marwin är egentligen en jätte fin kille, han behöver bara lite hjälp med att sluta vara så osäker och jag verkar jue inte lyckas.

Jag skulle tom tänka mig att betala den som hjälper mig rehabilitera honom.

Lancia
0

Med tanke på åldern så är det nog hans hormoner som spökar, en kastrering skulle kunna ge goda resultat, men det är givetvis aldrig någon garanti.

[1UpShroomish]
0

Okie. Det räcker med att jag luktar lite av en annan råtta och är vid hans bur så ska han gnida sig mot galler och allting, fnysa och ha sig :/

Lancia
0

Japp, solklar dominans och inget annat. :)

[1UpShroomish]
0

Så det kommer gå över eller vadå?

Vågar man ens försöka sätta ihop honom med det nya tillskottet?

Lancia
1

Det kan gå över av sig själv om du har tur, men jag rekommenderar starkt en kastrering och detta snarast. Ju fortare desto bättre. Problemen kommer inte lösa sig för att han flyttar, så att säga.

Ålder på nya tillskottet? Skriv till mig på facebookchatten om du vill prata lite kastrering. :)

[1UpShroomish]
0

Det jag skulle vilja är att någon med mer erfarenhet av råttor med dominans problem tar hand om honom ett tag och försöker lösa problemen. Det känns som om jag inte riktigt vet vad jag ska göra, en kastrering är väl inte riktigt aktuellt tycker jag för han är jue inte aggressiv egentligen utan mest väldigt osäker.

Har dock lite svårt att tänka mig att någon skulle känna sig manad till den uppgiften :/

[1UpShroomish]
0

Nej, jag klarar inte av honom. Nu verkar han ha någonting emot mig med, han har inte bitits men han visar dominans emot mig. Jag kan inte ha hand om en till ensamråtta, det funakr bara inte.

[1UpShroomish]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Börja bli lite akut nu då jag inte riktigt vågar hantera honom längre.

Jag vill verkligen att han kommer till någon mer erfarenhet så att han verkligen kan få en chans att komma till rätta.