Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 371 ggr
Story
0

Pott-tränad

Det var lite roligt..
För kanske tre dagar sedan bestämde jag mig för att det var dags att försöka lära mina råttfröknar att gå på låda. Alltså tog jag en bunke, ställde den i ett hörn, fyllde den med sand och lade ned lite spår efter dem. Nu har den yngsta självmant börjat använda den för att uträtta sina behov, helt utan uppmuntran från min sida, men de andra två tokvägrar än så länge. Det var lite lustigt, jag hade ingen aning att råttorna skulle bete sig så olika när det gäller vanor som de hade även innan råttan blev domesticerad.

Har ni upplevt liknande? Att någon/några av era råttor ska vara tvärtemot, som om de gjorde det av en ren princip? Berätta!

Allamej
0

Mina tjejer vägrar kategoriskt att använda låda.. Jag har testat allt… Men så fort det kommer en låda där dom gör sina behov så byter dom ställe… Spelar ingen roll om jag ställer låda även där… finns det en låda i närheten så går det Inte att göra sina behov där… hade 6 lådor som mest… sen gav jag upp, vill tjejrna göra det utan låda så får dom väl då…

Mina killar går snällt på lådan iaf. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor