Stuntråtta?
Börjar fundera på om Nessie blivit stuntman? Hon klättra på utsidan av den nya buren och skulle klättra från ena väggen till den andra och det är ju en metallpinne ivägen vilket försvårar allt lite. Men fast besluten var hon. Började klättra över metallpinnen och Bonk! Nessie på golvet Sen på insidan skulle hon klättra ner mot en hylla. Halvvägs nere hoppar hon ner. Bonk! Jag får hjärtklappning när hon klättrar xD Någon mer som har "stuntråttor"? ^^ ( la den på OT för jag visse inte vilken jag skulle lägga den på)
// Stephanie och hårbollarna 
Hehe!
"Varför gick inte det då? Jag för försöka så här istället …"
Jag gar också en stuntråtta, (Tyvärr!) Joakim. Han ger sig inte förrän han har sett och gjort allt han vill. Oavsett vilka omvägar han måste ta för att nå höga hyllor, klädhängare, bord mm. Han har dessutom svårt att sitta still överhuvudtaget, eller ens gå. Han skuttar eller kutar fram! Han är en fara för sig själv 
Precis som du så blir jag rädd när han kommer med något nytt upptåg, det går inte att ha honom ute utan uppsikt. Han biter inte på grejer, men … han ska klättra överallt, överallt :S Rädd att han en dag gör sig illa!
Men det är samtidigt väldigt uppfriskande med såna livliga typer ^^
De verkar vara gjorda av nån gelé och vara odödliga :D
Är van vid att min lilla tjeja faller över en meter utan att tyckas märka det. Hennes favoritplats är på min hatthylla 2 meter över golvet, där hon balanserar mellan krokarna och sover i en upponervänd hjälm.
Min lilla Tudor hade precis lärt sig att gå upp för trappen och gjorde det om och om igen tillslut ville han bli bättre så han hoppade över ett trappsteg=)
Så super kul ut!
Åå vad gulligt
#1 haha jaa typ xD. Du kanske har skaffat dig en liten akrobat ;) Det värsta är att efter jag skrev inlägget så börja min gameltant att klättra sådär D: och då skulle Nova vara med o störa i hennes klättring >.> #2 haha jaa xD Nej fy 2m :o aldrig i livet att mina råttor får vara där uppe xD #3 men gud va sött :D du får filma det.någon gång o lägga upp det ^^
Det här har jag funderat lite på - hur beskyddande bör man vara med sina råttor? Ett fall kan ju sluta rätt illa, även om det inte är jättehögt. Men hur fria tassar bör man ge råttorna?

Mvh Stephanie 

Jag hade en stuntråtta, hon har trillat alltför många gånger när hon har hoppat emot mina tavlor så hon gav upp. Tur är väl det. :)
#6 jätteintressant fråga, som jag funderar över nästan varje dag. Jag tycker att man inte ska fängsla sina råttor, frånta dem sin frihet. Ska man ha ett djur ska det vara minst lika trevligt för djuret som för än själv. De måste få ta sitt eget ansvar. De är ju väldigt bra på att klara sig ur det mesta. Det är säkert, men inte roligt att stänga in dem i burar hela dagarna.
Men jag har några zoner i lägenheten där de inte får vara, och inte kan ta sig till heller, där har jag giftig mat, vassa saker, tunga saker som kan ramla på dem, mm. Lägger även ibland kuddar under ställen där de kan ramla ned.
Förlåt för OT
#8 det är lugnt :) har själv undrat över det ^^ du fick till ett bra svar :)
Jag har en riktig stuntråtta här hemma. Lilla Tay ska hoppa runt överallt, han kan bara hoppa rätt in i min garderob eftersom det sitter en affisch där.. Måste ta bort den.. :P
♥ Fingal ♥ Silver ♥ Tay ♥ Urchin ♥ Ceder ♥ Juniper ♥Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!
Har mer än en gång fått hjärtat i halsgropen när Strumpan bestämmer sig för att hon ska klättra upp för gardinerna och ränna runt på gardinstången… x.x
#12 Haha! Men gud så galen!
Har alltid undrat om min tös någon gång skulle göra nått sådant, för här behövs det nästan två fotbollsplaner att klättra och springa på ibland xD
Eller som när min andra tös fullkomligt litar på att något ska ta emot henne, tex när hon har bestämt sig för att gå ner från soffan -då ska hon bara ner helt enkelt, allt annat svävar hon över som en geléklump.
Akira är GALEN, sen han lärde sig hoppa (för ngn vecka sedan bara) hoppar han överallt hela tiden. Han har lyckats ta sig förbi mitt sladdskydd (som jag byggt själv) säkert 5 gånger så jag får hela tiden bygga om det -.-'
Sokrates är mycket mer försiktig men han är iofs rödögd också. men han är en riktig jäkel på att hoppa. Om jag ska plugga när jag har dem ute måste vi vara i hallen för där finns inget de kan skada sig på alls. (inga klätter möjligheter)
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Här hemma har vi lilla eila som är en riktig akrobat, och en smart sådan också tyvärr! Hon sitter och funderar och lurpassar en stund, mest gör att se att inte matte kikar och sen går hon till verket. Oftast för att klättra upp i bokhyllan där vi ny har fått lägga en sittpuff under som hon kan ramla på och täckt ett av hyllplanen med uppklippta petflaskor för att hön inte ska ta sig upp. Men inte stoppar det henne! Hon sitter och klurar och sen går hon till attack och lyckas nästan alltid! Hon är på gardinstången, högst upp i bokhyllan, på tvn eller klättrar på spegeln så fort vi tittar bort! Man har hjärtat i halsgropen konstant när hon är på jävulskapshumör! Men vi låter dem hållas så länge dem inte är allt för högt upp, gardinstången är definitivt inte ok! Men istället har vi täckt hela vardagsrummet med tunlar, klätterstälningae, små kojor och stegar till dem och de är mycket mindra galna nu när de har annat att göra!