FÅGELBUR?
Hej! Min svärmor hittade en fågelbur slängd någonstans och tog hem den eftersom hon snart skulle till tippen. Den står fortfarande kvar å jag har fått veta att hon inte ska ha den till något så jag kan få den om jag vill ha den. Perfekt till råttorna! Dock är denna buren inte renstädad och den har stått ute ett bra tag. Finns det något, och i så fall vad, som får den att bli så ren att råttorna kan ha den? Tack på förhand =)
Funkar klorin?
Annars finsn det att köpa desinfektionsmedel på ex. Granngården :)
Skrubba rent vanligt (extra noga) och spruta på desinfektionsmedlet med ex en blomspruta och låt det lufttorka, upprepa om du känner att det verkligen behövs eftersom du inte vet vad som hänt med buren :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
I danmark finns ett bra desinfektionsmedel som heter rodalon, vet ej om det går att köpa i sverige, men det är i alla fall fantastiskt bra.
Jag brukar använda tvål eller yes när jag tvättar buren och hyllplan. Men klorin borde väl funka om du sköljer den ordentligt så att det inte luktar så starkt av den sen för råttorna
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Klorin fungerar jättebra, tar död på allt och bara att skölja av efteråt. 
Qui dormit, non peccat
Virkon borde väl också kunna användas? 

Mvh Stephanie 

Virkon fungerar utmärkt :)
Qui dormit, non peccat
Tack tack! =)
Kan ju tillägga om det inte kom fram i texten däruppe att det som sagt är en fågelbur och fåglar kan ju ha en del sjukdomar å jag vill få bort allt det som kan "sitta kvar" i buren =)
Jag skulle inte använda något annat än desinfektionsmedel just eftersom du inte vet vad som buren genomgått. Desinfektionen tar ju bort allt vad jag vet, du kan ju köra en dubbelkur dessutom
Klorin först och sedan desinfektionsmedel för att vara på säkra sidan, haha :P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning