Råttor iFokus

Råttor

Etikettburen-boende-inredning
Läst 1194 ggr
fladdy
0

Terrarium

Hej! Ni som har terrarium till era råttor, får dom inte svårt att andas? det är ju bara glas?

aaaaaaaaaaaangelina

hus-musen
2

Tror inte det finns några direkt som har terrarium till råttor, det rekommenderas inte eftersom det blir väldigt instängt för dem med dålig luftcirkulation och ammoniakrelaterade problem finns, de är svårinredda och väldigt dyra om man ska ha en vettig storlek på dem.Glad

Qui dormit, non peccat

Zakaraa
0

Och för att fortsätta på #1 lite
Det finns även otroligt dåligt med klättermöjligheter vilket råttor vill ha så jag skulle aldrig rätta mina råttor i en glas (eller plast) låda :)

Tror aldrig jag sett någon här på RiF som har sina råttor i terrarium faktiskt

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

fladdy
0

Okej tack #1 , har ite planerat att ha ett ville bara se om det var bra , men troligen inte …annars har jag beställt ett stort gerbilarium

aaaaaaaaaaaangelina

Zolah
0

DOCK, så finns det en blandning av dom båda så det är ett terrarium på nedre delen och bur på den övre. den jag har sett tycker jag ska funka bra för 2 råttor då den har klättermöjligheter :3 tror det skulle vara toppen också för råttmammor. då kan man ju se vad som sker samtidigt som mamman kan komma undan ibland från bäbisar ( och bäbbarna slåt inte ihjäl sig heller )

Skulle vara coolt med en ombyggnation av liknande med högre burgallers del. blir ju bra ventilation fortfarande då toppen är öppen på glasdelen.  * fantiserar*

fladdy
0

Tack för svaret #4 det är precis det jag har beställt! :)

aaaaaaaaaaaangelina

Zakaraa
0

#4 & #5 är inte den burarna med hög botten/"burterrarium" ganska små?

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

hus-musen
0

#4 Jo precis, de är ju gerbilburar du kikat på, gerbiler ska ju ha grävmöjligheten Glad Frågan är dock om en råttmamma med minstingar skulle uppskatta det, de flesta vill gärna gömma ungarna tills de börjar öppna ögonen. Fast alla är ju individer ^^

Qui dormit, non peccat