Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 457 ggr
Sunmaid
0

Toalåda

Hej hej! Jag försöker lära mina råttor att gå på toalåda men det går ju sisådär.FundersamJag har ställt den på deras kisshörna och ibland använder dom toalådan men nu har dom gjort en nya kisshörna och kissar mest där. Ska jag då flytta lådan dit? Men så bär dom ut bollarna som bildas,ur lådan och lägger dom någon annanstans på burgolvet.Räcka ut tungan Sedan bajsar dom lite i toalådan men mest utanför, bara att fortsätta lägga i kluttarna i lådan?

Sen gillar mina små rådisar att gräva i toalådan och skvätta ur all sand, borde jag köpa en till låda som dom får gräva i? Fast blir inte det förvillande då vilken som är toalåda och vilken som är grävarlådan? Man kanske ska ha en annan sand i grävarlådan? Hoppas någon svarar! Skrattande

camilla85
0

Vet inte riktigt hur du ska lösa det där med grävarlådan men det här med att lära dem gå på låda brukar komma av sig själv till slut. Jag gjorde så i början att jag ställde in en till låda när de började använda ett nytt ställe. De fick då alltså två lådor. Sen har jag inte flyttat runt på dem än men ska prova snart för de börjar bli rätt duktiga. Mina sprang också runt med kissklumpar ibland men det tror jag man får leva med eller hitta på roliga saker för dem.

MosadBanan
0

Tänk på att inte alla rådizar blir rumsrena. Men man får ju ha mkt tålamod !