Allergi - ?
Min pojkvän har riktigt jobbiga astma problem, och det är alltid när vi kommer hem till lägenheten eller mina föräldrar.
vi har bytt från toalätt till en ny form av papperspellets ( som är mjukare ) som iafl gör att han kan vara i närheten /hjälpa vid burstädning.
Men jag tror mer och mer att det är pojkarna han reagerar på, vi tror att byta till flickor kan hjälpa… Men jag vill inte, jag tycker för mycket om killarna.
Ni med allergier, kan ni dela med er lite av era upplevelser?
Nu har jag ju bara nyligt blivit allergisk och det är efter jag fick hem mina tjejer så kan ju bara vara antalet som gjort att min allergi bröt ut. Eller om det kom smygandes. Har ju dock inte astma.
Det är ju inte säkert att det kommer hjälpa med flickor för eran del ändå. Allergi kan ju bli värre, och ur allergisynpunkt är ju inte råttor det bästa direkt.
Har han gjort allergitest mot råtta innan kanske det går att göra igen och se om det blir en starkare reaktion?
Han har gjort sedan förut test mot råtta, och läkaren var BOMBSÄKER på att det var dem. Men provet visade att han var mer allergisk mot katterna och hunden.
han hade låga värden på alla( runt 1 ), det han är mest allergisk mot är damm och kvalster där han är på 13½ .
Jag fick astma i samband med min kull 2011
Jag gick på överdos av bricanyl för att kunna andas över huvutaget (innan jag fick tid hos läkare)
Jag hade som sagt kull så vid det tillfället råttor av båda könen, men jag märkte ganska snabbt när de växtre och de flesta så småningom flyttade att det var hanarna jag reagerade på så extremt. Jag kunde knapt hålla på med pojkarna. Jag fick nässelutslag över hela kroppen men som tur var så var pojkarna inte särskilt aktiva av sig så en tripp på sängen och lite knägos räckte för dem, och det klarade jag av. Så länge det inte blev för länge eller att jag hade dem på huden.
Astman började försvinna när två vuxna, ganska dominanta, killar gick bort och då började jag trappa ner med medicinen. Nu har jag inta pojkar kvar och jag äter ingen medicin, astma får jag bara när jag anstränger mig mycket. Allergitabletter tar jag fortfarande men det beror även på andra problem.
Så idag har jag 7 honor, varav en bebis, och inga allergibesvär alls längre.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
hmm ok, man skulle ha haft någon med tjejer i närheten som han hade kunnat gosa på ett tag. Problemet är ju dock att det verkar alltid bygga på sig så jag vet inte om det räcker med ett litet möte >_<
ibland önskar man sig en cheatbar där man kan se vad som försigår ;P
Ett lite möte skulle inte resultera något för Mig, jag går ju på utställningar och bebisträffar osv utan problem så för mig är det längre möten som gället (dvs. bo med råttorna). Har planer på att, när rätt föräldrapar hittas, ta en kull och se om astman återkommer eller inte .P
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Kan ju vara att han träffar för många djur, kan ju vara katastrof för allergierna byggs på varandra. Så han reagerar kraftigare på sånt han inte skulle reagera på annars.
Bada råttorna hjälper lite och städa buren såklart, en annan sak är om du har en luftrenare? Hjälper superbra faktiskt.
Byta till flickor behöver inte hjälpa alls, känner många som tål hanar men inte honor. Jag själv tex, honor och bäbisar är katastrof. Hanar går bra. Mitt ex tål inte honor eller hanar alls oavsett ålder. Pappa som är allergiker och har astma tål pojkar.
Svårt sånt där med alleriger 
Qui dormit, non peccat
jag badar i regel inte råttorna på vintern pga kylan, så vill inte testa det. inte nu iafl ^^;
Men luft fuktare har vi inte, har för mig att dom kostar mycket? och vad är det dom gör igentligen för att det ska bli bättre? *nyfiken*

Nee sant, bada nu kan ju vara lite riskabelt faktiskt
Nej inte luftfuktare det är en annan sak ;) En luftrenare renar luften från partiklar genom jonisering bla, finns olika varianter. Det finns "billiga" luftrenare, från 500-1000 kr . Man kan ibland hitta dem begagnade oxå. De dyrare går på 1500 kr och uppåt, men har man problem så är det värt att lägga ut lite för att ha kvar djuren.
Qui dormit, non peccat

Luftrenare har ikea börjat sälja oxå :)
Qui dormit, non peccat
Hmm, får ta och kolla på det . Vi har det lite krångligt ekonomiskt, eftersom jag inte har jobb och är sjukskriven så måste vi leva på min sambos sjukersättning som räcker typ för att leva.
men ska visa det för honom

Kan ju vara en sån där sak man sparar på ett tag, alltid bra tt veta vad det finns för alternativ annars :)
Qui dormit, non peccat
när jag skaffade råttor kände jag inte av min allergi, senare började det klia på mina händer och på slutet vaknade jag upp mitt i natten och kände mig svullen i halsen. :/ jag kunde inte skaffa mer råttor sen dess.
Är det någon med allergi som har framgångsrikt prövat en luftrenare?