Min Timon!
Jag har ju som sagt fått hem min agouti, det fick jag igår han har nu fått namnet Timon!:) Men jag har ännu inte sätt att han ätit eller drukit något han och väldigt nervös och blyg och Tudor är värdigt "hoppig" är det normalt att Tudor blir så hoppig att Timon är lite rädd kan väl vara att han har fått kommit till en ny familj men är Tudor så glad eller vad är det? Tacksam för svar:)
Det är en ny miljö och mycket att ta in, många råttor är ofta försiktiga och "blyga" precis i början när de kommit till ett nytt hem med nya individer. Så snart han blir mer avslappnad kommer han äta och dricka som han ska :)
Tudor är nog exalterad över nytillskottet, och är "hoppig" därför. Nya lukter, rangordning ska bestämmas…mycket nytt och spännande för honom!
#1 Ja det är klart, det är ju nytt för honom men han piper lite när jag tar upp han men hoppas det går över:) Det var det jag trodde också att Tudor var glad min pojke:-)
att han piper kan vara i protest
har haft måånga råttisar som alltid pep när man tog i dem ^^ en del slutar med det tillslut och andra inte
// Stephanie och hårbollarna 
#3 det är inte mycket han piper utan bara ett litet pip, får hoppas han slutar, men att han inte är så blyg/Rädd kan jag väl ändra på hoppas jag:
#4 ja sålänge du inte släpper ner honom när han piper för då lär han sig att när han piper så släpper du honom. Då finns risken att han fortsätter vara "rädd för händer m.m. Råttor är ju smarta och lär sig snabbt, ;)
// Stephanie och hårbollarna