Försäkringar?
Hur är det med råttor och försäkringar? Dom har ju lätt att få cancer och bölder och sånt jobbigt som ingen vill va med om! Har man försäkring på sina små kompisar eller inte?:) Inget jag riktigt hittat något om än! Så please heeeelp!:)
Om du klickar på "Sök på sajten" ovanför alla inlägg och skriver "försäkring" så får du upp Massor med trådar som handlar om just försäkring av råttor med folk av båda åsikter :)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag gjorde en gång en uträkning (baserat på agrias försäkringar och villkor, och prisuppgifter från "min" veterinär) som visade att även om man oprerade råttan en gång under dess livstid så förlorar man några hundra på att ha den försäkrad. Och det är ju inte alla råttor som behöver opreras eller ens besöka veterinären under sin livstid. Så nej, jag anser att försäkring är onödigt. Bättre då att lägga undan en slant så har man pengarna kvar om råttan skulle hålla sig frisk hela livet.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 tack! :) jag vet inte riktigt hur sidan går till än men då vet jag:) #2 Du har helt rätt faktiskt, då håller jag dom hellre friska! :) riktigt bra svar!