Bitska *beep* ( kastrering ? )
Dim Sum har nu bitit Dravit på ryggen så han fick ca 1 cm långt sår som i mina ögon är rätt djupt, har nu delat på dem. Har Dravit och Bärnsten i en bur ( Dom är bröder ) och sedan Dim med resten av flocken, tror herrn ska bli kastrerad för han mobbar dom som är 'mindre' eller 'svagare' .
innan var det Torsten, inga skador eller så men jag antog iafl då att det var rang ordning då han är yngst. Nu Dravit, som har magrat massor ( kanske såg mitt förra inlägg om det ? ' Magrast ' )
Saken är den , Dim Sum är runt året. Tror ni att han klarar av en sådan operation?

Beror ju på hans skick i övrigt, är han pigg och frisk? Inga nysningar, porfyri eller andra hälsoproblem?
En frisk stabil råtta klarar operationen, det är sövningen som vanligtivs är det som är farligt. Be dem söva med gas så är risken minimerad för att han inte ska klara det. Men såklart, saker kan alltid hända när det gäller operationer, det är ju en risk oavsett.
Men är han odräglig i flocken så kan man ju prova, finns dock inga garantier att det hjälper.
Qui dormit, non peccat
han är frisk som en nötkärna, han har faktis inte visat nån form av förkylning isv så långt jag kan minnas.
Bättre att försöka än att riskera ännu mer problem, om det inte funkar så får han helt enkelt flytta ut. Vet inte om en bäbis skulle hjälpa honom då för sällskap eller om det skulle bli att han mobbar den :/ värsta värsta fall får han bli ensamråtta