Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3433 ggr
Bebblan
0

Majskrokar

Hej, någon som testat att ge dessa till sina råttor?

Är de bra att ge, alltså som godis? Skrattande

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

Zakaraa
0

Jag vet inte alls hur majskrokar tillverkas eller har för ingredienser men jag kan tänka mig att de friteras och har socker & salt i sig?

Bra att ge tror jag inte att det är, då är det ju mycket bättre att ge färsk majs. Men som godis, kanske det beror lite på vad som finns i.
Personligen skulle jag då hellre ge någonting som faktiskt är Nyttigt som godis istället :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ceccie
0

Jag har provat dessa smakade ingenting.

[lucke]
0

TS- såna majskrokar brukar man ge till småbarn, de innehåller varken salt eller socker. Jag ger dem som godis till mina råttor, de älskar dem!

Alenzi
0

Min dotter har ätit dem sen hon var 3-4 månader, visst kan du ge dem till dina råttor som en godbit då och då, det är i princip bara puffat majs.

AnnaRamnemark
0

Jag ger dem till mina råttor. Dem älskar dem. Men jag delar en sådan krok på 3 och ger dem en varsin del.

Tänkte att de borde vara ok att ge eftersom man ger bebiar sånna krokar. Och innehåller inget fett eller sallt.

Men de är ju fortfarande majs, och majs är en väldigt söt fukt? eller är de grönsak? men iaf de är sött iaf så för mkt ska dem inte ha.

Lancia
0

Ja, klart du kan ge tåttisarna majskrokar. Men som med allt annat - med måtta! :)

Zakaraa
0

#5 det innehåller fett (kolla bilden ;P 2% fett)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

AnnaRamnemark
0

oj blev fel skulle bli nästan inget fet*

Bebblan
0

Tack för alla svar! :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"