Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 497 ggr
CamillaS
0

råtta utomhus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej alla vet ju att det är jätte trevligt att ta ut sina råttor och låta dom springa runt i gräset, men hur stor är risken att dom får ohyra av det?

man vill ju nästan inte ha råttorna på marken ifall att dom skulle få typ löss eller skabb!

hur rädda är ni för att dom ska drabbas av det när ni låter dom springa runt på marken? eller i träd, där finns vel dom små krypen med?

licksom hur mycket "hönsmamma" ska man vara för att våga låta dom springa på marken utan att oroa sig att dom får det?

Karmatarerskanise
0

Mina råttor fick ingenting. Vet inte hur pass vanligt det är.

Daydreams
0

Jag brukar hålla mig på gården /i trädgården och tror inte risken är så stor för ohyra. men vet man att det finns mycket råttor i närheten så skulle jag undvika dom platserna

CamillaS
0

*Puttar upp*

zimzon
0

Mina råttor är uta ganska ofta när dte är varmt. Jag brukar ha dem i en bur ute på dagarna när dte är bra väder. Och de har ingen ohyra. :)

CamillaS
0

ok men om man går med dom i sele… mina har precis fått löss och jag e väldigt osäker på vart dom kan ha fått dom i från  dom var ju ute bara nån dag innan men hmm nja funderar på om dom har haft det innan bara att jag inte har märkt det, just nu har dom stronghold i pälsen iaf, så jag hoppas dom e lusfria snart:)