Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 779 ggr
Bebblan
0

Så glad!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JAG ÄR SÅ ÜBERGLAD :)

Iförrigårkväll ringde min kusin och så att det var någon som ville prata med mig, och det enda jag hörde var lågt sniffande, och det är ju inte så lätt att gissa, så att hon sa att hon hade köpt råttor, och gud vad avundsjuk jag blev för en stund -tills hon sa att dem var till mig!

Hon har alltså vart och köpt två hanar åt mig!

Jag har sparat åt bur i ca 1 år nu, men eftersom att jag varken får barnbidrag eller dylikt så har det inte gått så bra, så att om jag inte skulle ha fått tag på bur så skulle jag få deras gamla, men igår så var jag inne på blocket och strosade runt när jag hittade på en jättebra och stor bur i vårat område, så vi åkte direkt och hämtade den, den är ca 90 cm hög, 54 cm djup och 97 cm bred, så den vart toppen.

Jag har tidigare införskaffat mig bur inredning såsom hängmattor, rep, filtar och massa annat, även borrismattor, alspån och har kollat runt vad man kan blanda i om man ska blanda eget foder, de 5 sädesslagen och vad mer? Ge gärna förslag :P

Här är lite bilder, och en till sak, kan någon hjälpa mig vad de har för färger/teckningar osv? :)

Båda: 

Colin:

Amadeus:

Amadeus har även ett vitt sträck på magen, men har inte bild på det :)

Dock bor min kusin i Gävle och jag i Västerås så det kommer ta ett tag innan jag får hem dem, men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Kan även tillägga att jag kommer börja få barnbidrag efter nyår, ifall att någon vart fundersam över hur jag kommer kunna köpa mat och spån osv :)

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

ceccie
0

Hej. Grattis till dina råttor. Dina råttor ser ut och vara en roan och en silver mink. Roanen ser ut o a dumbo

ceccie
0

Se ut o vara dumbo ska det stå

[Emelie321]
0

Ojojoj … förstår att du är överlycklig! Jag kan knappt föreställa mig hur paff jag hade blivit i din situation, haha Skrattande! Vilka otroligt fina grabbar!

RåttanElin
0

Ååh grattis!!!!SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Mvh RåttanElin Skämtar

Kickan<3Strumpan <3 Flisan <3

Ioma
0

Åhhh vad härligt! Grattis!

O såååå fina de är. Antar att du längtar dig trasig nu ;-)

O grattis till en underbar kusse ;-)

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

loular
0

Silver minken borde väl vara eubk om han har en vit rand på magen? Alltså silver mink eubk? Eller är jag helt ute och cyklar? :) Supergrattis i alla fall :D

Stephanie
2

Jag känner mig jättepessimistisk nu, men om du sparat pengar i ett år för att få råd med en bur. Har du pengar till veterinär då? Obestämd Eller har du någon du till 100% vet att du kan låna av?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Bebblan
0

#1 & #2 Tack! :DD

#3 Ja, visst är dem, och jo, jag blev rätt paff jag med ^^

#4 Tack så himla mycket! :PP

#5 Tacktack :3 Absolut, blir galen snart :DDD

#6 Hahah, fråga inte mig, kan inte riktigt sånt, men du kan ju det antar jag, så tror på dig jag! ^^

//Ebba

Bebblan
0

#7 Jodå, det har jag råd med, jag kommer få 2 barnbidrag på samma gång första veckan efter nyår för att mamma sparat ett så jag ska kunna ha råd med saker nu i början, och sen kommer jag spara 200 kr från varje barnbidrag jag får eftersom att barnbidraget är 1050 kr, så har jag när det händer något :)

//Ebba

loular
5

#9 jag kan känna att du inte behöver förklara dig. Din ekonomi är ingen annans ensak (utan att låta bitter). Visst kan man uttala sig om det av oro för råttorna men jag anser att man ska förutsätta att alla som skaffar djur gör det av rätt andledning och med rätt förutsättningar :) speciellt om man inte känner varandra. Sedan står det i #0 att TS kommer få regelbundna pengar. Tråkigt att du känner att du redan där måste förklara dig, säger alldeles för mycket om en del av forumets baksida tyvärr. Sedan hoppas jag #7 att du förstår att detta inte va riktat som ett påhopp på dig - jag förstår att du bara tänker på råttornas bästa :) men jag anser, och kommer alltid tycka att ens ekonomi enbart tillhör en själv. Kramar från mig! (Förlåt för kapet i tråden!)

Stephanie
1

Det är inte forumets baksida, det är djurvärldens baksida. Obestämd Det är allt för många som skaffar djur utan att tänka sig för. Framförallt när det gäller veterinärkostnader.

Men nu hade ju TS tänkt på detta, superbra! Glad Och jag hade faktiskt missat det hon skrev efter bilderna i #0, ber om ursäkt för det!

Bebblan
0

#10 Vad menar du med forumets baksida? Förlåt om jag verkar trög eller hur man ska uttrycka sig, men förstod inte :)

//Ebba

loular
1

Med forumets baksida menade jag de ständiga misstankarna. Men jag håller med dig till fullo - man skaffar djur om man har råd (och tid). Jag tror vi är rätt eniga ändå ;D Eftersom detta inte egentligen har med tråden att göra kanske vi ska call it a night? :)

Stephanie
2

Tror hon menar att folk ofta har lite för mycket åsikter om andra Tungan ute

Lancia
1

Grattis till ett perfekt val av sällskapsdjur! :)

Stephanie: Bebblan är enligt sin profil 13 år, så jag räknar kallt med(och hoppas!) att hon har vuxna i sin närhet som tar sitt ansvar om det skulle behövas hjälp med det ekonomiska gällande råttorna.

Jag förstår dock Stephanies fundering, på det här forumet har det förekommit väldigt mycket folk som skiter i att ta sina uppenbart sjuka djur till veterinären för att dom inte har råd. Ta det inte som ett personligt påhopp Bebblan, vi alla vill bara djurens bästa. :)

Stephanie
1

#15 Såg också att hon var 13, det var just därför jag frågade Glad Tycker därmed att det är jättebra att hon tänkt på detta själv!

Bebblan
5

#13 & #14 Jaha! ^^

#15 Tack! :D

#15 & #16 Nejdå, jag förstår, självklart att man blir fundersam, är dock 14 nu, inte för att det gör så stor skildnad men har inte vart inne på iFokus på jättelänge :)

Jag har mamma som hjälper mig betala om jag inte skulle ha råd av det jag får, och jo, det känner jag igen, många tror att det löser sig utav sig självt och inte gör något åt det, men icke sa nicke, kommer inte hända ^^

//Ebba