Spraymåla ferplasthyllor?
Ja, som frågan lyder; har någon erfarenhet/idéer när det gäller att spraymåla ferplasthyllor?
Jag har flera grå hyllor i buren just nu, men min lätta besatthet av vitt har fått mig att fundera på om de går att få vita på något sätt :P
Vänliga Hälsningar
Malin
tror att det kan vara en dum ide, vet att vissa plaster smälter av sprayfärg och sedan vet jag inte hurpass sprayfärg är bra att få i munnen ( ur en råttas perspektiv )
Ajdå :/ Man kanske kan klä dem med nåt istället.. kontaktplast kanske funkar?
Mina killar gnager knappt något alls, men självklart ska det ju inte vara giftigt utifall att de lyckas få i sig nåt..!
Vänliga Hälsningar
Malin
du kan ju sy ett fodral? jag brukar klämma fast tyg som jag sedan byter med jämna mellanrum
Ja, det känns som det enda alternativet just nu.. Ska nog införskaffa mig plexiglas eller liknande så småningom och göra egna hyllor, me det kräver nog någon dags ledighet eller två :P
Vänliga Hälsningar
Malin
Hammarlack är ju något som ofta rekomenderas om man vill måla råttgrejer. Vet att det var någon som spraymålade en hel RSD plus några plasthus med det för inte så länge sen.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hammarlack ska va gift fritt. Jag brukar måla om mina fågelbad i metall med hammarlack lite då och då. Ogalvade luktar apa. Funkar jätte bra. Många som målat om sina burar med det.
Nu har jag testat att måla ett plast hus med hammarlack. Färgen blev inte slät utan den drog ihop sig lite. Behöver nog målas fler än 2 gånger som jag kört på för att bli snygg på nära håll.
Gått ca 1½ vecka. Ännu sitter färgen. Så det kan gå med hyllplan också.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#5 kan vara mig du menar
jag har sprayat råttgrejer av plast med vit hammarlack, det funkade utmärkt! bra resultat och färgen håller sig.
Hammarlack, fantastiskt! :D Men blir det inte flammigt, eller kan man få det jämnt med flera lager? Och det suger inte åt sig kisslukt mer än när man bara har rena plasthyllor?
Vänliga Hälsningar
Malin
#8 det blir ett jättebra och jämt resultat! Nej jag har inte märkt av att det skulle suga åt sig mer kisslukt än "vanlig" plast.
Hammarlack it is! :)
Vänliga Hälsningar
Malin