Viktfråga
Hej!
Så tänkte höra en sak ang. våranena råtta vid namn Tacos som är född 30/10-11 som är pigg & nyfiken som vilken annan råtta som helst.
Dock något som förundrar mig är att hon väger 365g, hon är väldigt stor i växten(som en liten hane nästan!) men dock tycker jag hon är lite liten runt midjan.. Hon har dock stor bröstkorg tycker jag på något sätt. Hon har även fått mer mat för att gå upp i vikt men ändå lite tunn runt midjan men rund runt bröstkorgen vilket jag iaf tycker verkar lite konstigt.
Farfars syster fick tas bort pga andningsbesvär vid 1,5års ålder samt farfars bror pga sjukdom som satte sig på lungorna.
Sen verkar farbror ha någon form av hjärtproblem(?) då han lätt blir anfådd…
Tycker mig dock inte höra något på hennes andning.. Vad kan det bero på? För har inte märkt något på henne tidigare.

Du har ingen bild du kan lägga ut på henne? Mycket lättare om man ser en bild.
Hon är ju över ett år, och 365 gram är inte så mycket för en hona. De ska väga över 300 gram, och honor från större linjer kan väga uppåt 500 gram utan att vara feta.
Fett runt bröstkorgen är inte bra, så är hon rund är det bättre att du tränar henne än ger henne mer mat. Tex simning, agility eller nått annat hon tycker är kul.
Qui dormit, non peccat