Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1836 ggr
Sunmaid
0

Färgteckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte fråga så som så många andra gör: Vad är det för teckning på min lilla råtta? Kan inte så mycket om färgerna så jag frågar experternaFlört

Sunmaid
0

Måste bara plutta dit en till bild på Pallas Athena. :)

cosmonita
0

Ser ut som black husky roan Glad

Daydreams
0

ja, jättesöt. Jag har en "likadan". De är jättelika fast min är rexad.

Kakashi
0

Väldigt fin. Någon gång skulle jag vilja ha en roan tycker dom är väldigt härliga i sitt utseende.
Har inte ens fått hem mina grabbar än och drömmer redan om andra råttor…illa, illa :P

[tiiia]
0

jag tycker också att det ser ut att vara en huskey roan dock hittar jag det inte på srs hemsida. brukar kunna referera till dem annars ;)

Bellona
0

nej de finns inte där. det beror på att de inte är upptagna i standarden än och på nya sidan har de tagit bort den ostandardiserade listan som fanns på den gamla.

men visst ser det ut som en black husky roan

Här har du Roan som du kan kika på:
http://www.r-at.net/rattfabriken/color/ro.htm

CamillaS
0

jag har en black husky och en mink roan:)

ratmamman
0

Får man tillägga sin egen råtta här? Alltså fråga om ngn vet vad det är för färg/teckning på den? Den med svart huvud har en svart fläck på magen också…

ratmamman
0

Här är den svarta…(den på avataren…)

Daydreams
0

superman är en black hooded och jag tror putte är en black bareback

Nidnal
0

Den första är väl en agouti hooded?

Daydreams
0

ja det har du ju rätt i, jag tyckte den såg svart ut när jag tittade först.Generad

Bellona
0

mmm.. agouti hooded och black bareback

Soulonfire
0

Har även jag lite funderingar på vilken färg min råtta Lucy har, gissar på Champange… sett bilder på andra råttor med den färgen som är väldigt lika henne.:)

Soulonfire
0

Här Min andra Råtta Rosie….

Daydreams
0

kan du visa en bild på rosies rygg?

Soulonfire
0

Här är en bild på hennes rygg, inte den bästa men men…. Glad

Daydreams
0

Ok Hoppas jag inte ser fel igen på svart och brunt. Men hon ser svart ut och då är hon en black hooded. Och jag håller med dig om att Lucy ser ut som en champagne men de färgerna är jag inte så bra på.

Så ngn som kan mer kan säkert säga ang champagnen. Fina är dem båda två iallafall!

CamillaS
0

17# är hon inte en black srtiped?

Allamej
0

#19 nej hon är hooded. iom. att hon har en heltäckande luva som går mot skuldrorna. :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CamillaS
0

oki men vad e det för skillnad på stripet och hooded har jag funderat ett tag på ;)

Allamej
0

Tja, jag kan ju lägga in en bild på mina tjejer som är striped, du kommer att se skillnaden :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Soulonfire
0

18# Hon är svart jaGlad Tack så mkt, dom är mina små bebisar!Skrattande

22# ja, man ser skillnaden väldigt tydligt!

Tack för hjälpen, nu kan jag vara säker på vilken färg mina små vänner har!

Bellona
0

Hooded och striped är jättelätt att se skillnad på när man sett några råttor i respektive teckning.
Bifogar bilder på det utimata utseendet för respektive teckning enligt standarden. Där ser du att hooded ska ha en huva vilket inte striped har. Däremot kan även hooded ha pannfläck och stripeds bläs kan vara en pannfläck eller se annorlunda ut. Men med vana är det lätt att avgöra ändå

Hooded:

Striped:

ratmamman
0

#13: Tack! Alltid kul att veta vad man har..! Glad

Absinthe
0

Hooded bleknar inte, striped bleknar ju när de blir lite äldre.. =)

Inte striped på bilden men dock roan ( striped e också en form av roan ju)
Odi på bilden är en agouti huskey roan när han är blekt, när han var liten var han verkligen agoutifärgad på teckningen.

CamillaS
0

aha ok tack för svaret ;)

jag trodde det berodde på hur tjockt bandet var på ryggen, men nu vet jag :)

Absinthe
0

Odi när han var liten och verkligen agoutifärgad innan han började blekas.

Bellona
0

#28 De är som sötast innan blekningen har satt fart så mycket, sötare än roanbebisar finns nog inte :) (fast på den där bilden ser jag att han redan börjat blekas lite grann vid magen och vid ögonen :) )

Jag hade också en agouti roan som jag födde upp själv :) Det var roligt att följa blekningen precis från början, jag gillar roanvarianterna :) Lëo:

Leo1.jpg

Leo2.jpg

leo3.jpg

babsan
0

#29 hoppsan vilken skillnad :O

Absinthe
0

#29 javisst hade han redan börjat blekas där.. ^^,
Man ser ju mer tydligt på dina bilder skillnaden som är på roan när de är små och vuxna.. rätt tufft att det kan bli så ändå, visst vi människor bleknar också med tiden, men man ser det markant på roans iaf och det är under en kortare tid jämfört med oss människor dvs.. ^^,

Kass jämförelse men ändå, man ser att de blir äldre iaf.. =P

Sunmaid
0

tänkte undra vad det var för teckning på min andra råtta?

CamillaS
0

32#det är nog en blekt black husky roan:)

Sunmaid
0

oki, visste inte att black husky roan kunde blekas. men jag är ju så urdålig på teckningar Räcka ut tungan

CamillaS
0

jo roan e ju namnet på att den bleks :P sen e black färgen och teckningen är husky:)

perlir8
0

min ena råtta ser ut som en striped men bara i ansiktet..hela ryggen är mörk och magen är vit…hon har osså fått en brun fläck vid svansroten..

Ninja
0

#36 Striped och husky kan ha likadana ansiktsteckningar. Det är bara kroppsteckningen som skiljer. Så som du beskriver det verkar det som att din råtta är husky roan.

1korn
0

#24 tack nu fick ja veta va mina råttor har för tecknigSkrattande

cosmonita
0

Den översta ser ut att vara agouti striped roan och den under black hooded. Söta Glad

Story
0

Hej!  Jag har en råttfröken som är praktiskt taget kolsvart över hela kroppen förutom en stor vit fläck på magen och vita "strumpor" på alla fyra tassarna. Har ingen bra bild men någon kan kanske komma med en gissning på hennes teckning?

cosmonita
0

förmodligen black european berkshire (ba eubk). Har hon vitt på svansen?

Story
0

Hon har en vit liten svanstipp :)

cosmonita
0

Då är hon säkert black eubk Glad

Story
0

Ok, tack! Glad

Förresten, cosmonita off the topic; jag uppskattar din hemsida! Mycket fina bilder och tips.

cosmonita
0