Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1334 ggr
zickan
4

Syskon:ba & bl kullen

Märkte att Black and blue kullens bebis tråd, redan är upp i snart 100 inlägg. Ska vi skriva massa info om hur ungarna är i nya hemmen, så kanske det blir lite väl många inlägg.
Startar därför en syskon tråd. Kanske alla kan skriva om sina ungar från kullen här istället Glad

"10 små underbaringar tog sina första andetag den 16/6 -12.
Fördelningen blev 6 honor och 4 hanar, alla lika fantastiska individer.

Mor: Aili (mink eubk, dumbo, släthårig)

Far: Vincent (black bareback mm, dumbo, rexad)"

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
6
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blue bullet - 302gram

Egenkär kille som kramar sig själv ;-). Orädd och var direkt frame för att klättra på hunden vid första visit i soffan. Boots är jätte glad för sitt sällskap. Nu har han en kompis i sin egen ålder att leka med. Och de fungerar verkligen perfekt tillsammans. Håller ihop hela dagarna och sover gärna tillsammans.

Fjordell
4

#1 Kul att höra att det funkar bra! Ungarna verkar ha ärvt sin fars äventyrlust, han är verkligen helt orädd av sig i främmande miljöer. Väldigt framåt av sig! Bullets bror här hemma som också var minst i kullen, har varit liiite mer försiktig av sig hela tiden, men det har börjat släppa nu när han följer med farsan på sina små äventyr runt om i huset.

Hur ser han ut nu förresten? Är även han ganska lång och smal i kroppen, eller lite kortare?

Farbror Oliver och brorsan Amazing Blue Bolt "James" skickar en hälsning!

Lamina
3

Har ingen bild (vet inte vart min telefon är) men kan berätta att även Ebony är lite liten/smal. Hon är märkbart mindre än min PEW Alaska, som bara är 11 dagar äldre. Men förhoppningsvis växer hon ikapp. :)

Hon är iaf en väldigt pigg och livsglad liten flicka som tar för sig. Vid intron sprang hon skyttetrafik mellan mina andra honor och skulle hälsa på alla. Hon förstod nog inte att det faktiskt borde vara lite läskigt med en massa stora råttor som ska nosa och vända på en. Flört Sen smälte hon bara in i flocken. En av dom lättaste intron jag haft faktiskt. Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fjordell
1

Verkar som att samtliga ungar i kullen är väldigt smala i kroppen… Men no worries! Farsan Vince var precis likadan, han var lite seg i början och låg ganska långt bakom "brorsan" Oliver storlekmässigt, trots att Oliver bara är 2 veckor äldre. Men den senast tiden har V vuxit i raketfart och blivit ganska mycket större än O, trots att V är väldigt smal i kroppen. Glad

Jag blir bara så glad när jag får höra att alla bebisar har det så bra, och att alla intron gått utan problem! De har underbara föräldrar, som lovar småttingarna en ganska så ljus framtid. Kyss

[Emma--]
5

Då skriver jag här också.

Miss contrast (rätta mig om jag har fel :P) , eller Mimi som hon heter nu är hur trevlig som helst. Och hur busig som helst.
Hon är både modig och lite rädd på samma gång. Men jag skulle hellre kalla henne modig eftersom rädslan sällan håller i sig länge :P Utan hon börjar snabbt undersöka alla nya ytor hon hamnar på.

Det mest skrämmande är närvaron av mina katter, men hon vänjer sig nog tillslut :)

Skaffade ju två småttingar samtidigt och Mimi och Mei är extremt duktiga på att busa ;P Och terrorisera dom äldre. Typ springa och brotta ner dom.

Hon är liten i kroppen och "lillasyster" Mei har växt om henne (skiljer drygt 2,5 veckor mellan dom) :P Mimi väger idag ca 200.

Är glad att jag fick köpa henne! :) Hon är hur fin som helst.

Odette
6

Almost Black Panther fick flytta hem till mig och han är en av de modigaste småskitarna jag haft, han är verkligen inte rädd för NÅT!
Han är oerhört framåt och nyfiken, riktigt social och busig haha.

Han är väldigt fashinerad av händer och kan undersöka fingrarna, naglarna (och allt som händerna håller på med, mobilen osv osv) hur länge som helst. Han är så gullig när man busar med honom. kan ligga på rygg och låta en tjollra med honom rätt länge innan han dampar iväg och ger sig på de äldre råttorna ;)

Helt underbar är han!
Här hemma går han under namnet Kimau <3

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Zizza
3

Sergeant BW aka Ruben, väger idag 355g.
Han är en sprallig liten unge som har myror i baken, kan verkligen inte sitta still. Kan ju påpeka att det tog långtid att väga honom.

Han fick sina klor klippta idag pga. att de var sylvassa och han har (Förstås) inte haft tid att klippa dem själv.. eftersom han är för upptagen med att terra Nemo (sin burkompis)

Ruben och Nemo går superbra ihop och Ruben apar efter Nemo som om Nemo vore hans gud .. Inprincip iaf.. :) Nog för att inget dåligt kommer med det.. Nemo är världens mysigaste.

Försökte ta en bild på Ruben men alla försök failade totalt.. ja ni förstår om ni läser de jag skrev ovan angående myror i baken.. + de fanns kyckling på vardera sida om vågen så han ville helst springa dit å ta sig en mumsbit.

Men kan säga att han är ju en Slät black hooded för er som inte vet

Rapporterar från ägaren (min svärmor)

Mvh. Sanne & Djuren

Fjordell
5

Blazing Blue Sky "Skye" väger i skrivande stund 230g. Hon är en trygg tjej med mycket bus i benen! När hon är med mig så ligger hon glatt stilla och myser, men väl ute på golvet ska hon vara överallt samtidigt. Aningen feg om ingen annan går före henne. Väldigt kontaktsökande med riktigt trevligt häng, åtminstone i ett par sekunder. Flört Hon älskar att leka med människor, och ligger gärna på rygg medan man kliar henne på magen. Jag hoppas att hon fortsätter att utvecklas åt det här hållet, för hon är verkligen helt underbar!

zickan
2

Blue bullet väger nu 358gram. Inte så stor lång i kroppen men bra proportioner.

Fjordell
0

Kullen blev ju hela 6 månader i söndags. Kyss

Amazing Blue Bolt väger idag 450g. Han stod still viktmässigt ett tag, men nu växer han så det knakar! Fortfarande lugn och otroligt go att hantera. Inget tonårstrots i sikte :)

Lamina
0

Hoppsan, det hade jag missat helt! Ebony är fortfarande rätt så liten, men hon har börjat komma ikapp jämngamla Alaska. Hon är iaf en underbar liten flicka, mattes hjärtegull. Kyss I flocken är hon en ängel. Hon och Aska, en mycket äldre flicka, har varit till stort stöd för en liten flicka som flyttade in nyligen som har varit rädd och blivit mobbad av 2 av mina andra flickor (som fick flytta till egen bur.) Hon är helt enkelt underbar!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Odette
1

Jag hade också missat det.. de är redan ett halvår , jisses vad tiden går fort! Kimau är inte heller så stor (måste väga honom nån dag bara jag kommer ihåg det!) Vore kul att veta vad han ligger på för vikt Tungan ute

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_