Råttor iFokus

Råttor

Etikettföreningar-träffa-utställningar
Läst 1722 ggr
ceccie
0

ställa ut

Jag skulle vilja komma i kontakt med andra som är intreserade av rått utställningar o är nybörjare.

Marre89
0

Är inte helt nybörjare, men inte jätte van heller. Är du intresserad och tänkt gå på nån eller?

ceccie
0

Puttar upp , min bortglömnda tråd.

Zakaraa
0

Jag har varit på 4-5utställningar så jag är väl varken nybörjare eller rutinerad ännu :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

ceccie
0

#6# nä jag är ingen äkta nybörjare heller. Har ställt ut på den tid det var i alvik, tillberga och norberg. Så jag ska väl säga ring rostig.

Mimmi89
0

Hur får man veta vart och när det är rått-tillställningar, utställningar o tävlingar osv? Ja är helt nybörjare, aldrig vart på något sådant fast just att själv ställa ut är nog inget för mig.

Zakaraa
0

Det enklaste är att kolla SRS's hemsida (rattsallskapet.se)
eller kolla i HR om man är medlem i SRS. För att få ställa ut måste ju både du och råttan vara reggade i SRS (om det inte är dropin)

Mimmi89
0

Hur är det med agility då? och med reggad, innebär det att råttan måste ha stamtavla?

Grodan
0

Jag ställde ut en del för många år sedan.

Jag tyckte och tycker det är helknepigt att förbereda råttorna så att de är badade och rena. När jag badade dagen innan fällde de ibland ut hudfett och smuts på utställningsdagen. Badade jag 2-3 dagar innan hann de bli smutsiga igen. Så jag gillade att ställa ut för en domare som inte tittade på hur duktigt man badat råttorna (hon dömer inte längre i SRS sedan många år, tyvärr).

Utställningsdagar är också mycket långa dagar, börjar tidigt och slutar sent, och det bör man ha i beräkningen.