Gnällvarning - råttabstinenser
Ja, hade det funnits en kategori som hette "Att INTE vara råttägare", hade jag fått lägga mitt inlägg där. *surar*
Förlåt, men jag måste få skriva ett gnällinlägg. Jag har helt fruktansvärda råttabstinenser. Ända sedan mina tanter gick bort har det varit TOMT, jag saknar mina äckliga små pälsbollar :( Jag trodde det skulle hjälpa att sälja ut deras saker och definitivt bestämma mig för att inte skaffa fler. Det är egentligen det mest förnuftiga, med pågående examensarbete och en liten bebis i huset behöver jag inte fler måsten. Men jag vill. Min sambo tycker det är en otroligt dålig idé, jag är förvisso böjd att delvis hålla med - men.. jag vill ju ;) Jag skall låta det gå lite tid, men jag tror bestämt att det kommer flytta in lite svansar här runt försommar nästa år.
Tror det är lite av en sjukdom, råtteriet, för visst klarar man sig inte utan när man väl är van? Det är för fasen inte normalt :P
Nåja, det var gnället. Har ni några tips om hur man kan lindra abstinenserna? Att hänga här och titta på alla äckligt gulliga bilder hjälper då INTE XD Funderar på att sy lite råttprylar och sälja om någon vill ha, eller att leta upp någon med råttor i närheten så man iaf får gosa lite
… Eller vore det för skumt? 
Leta upp nån med råttor så du får mysa med råttor då och då :) Tror det kan hjälpa lite. Eller så gör det saken värre ;) haha
Ja du kan ju höra med någon uppfödare eller ja, vem som, som har råttor nära dig om du kan få komma dit på råttfika som #1 säger :D alltså, klappa råttor och äta fika, inte äta råttor…

<3 Känner igen det där från när jag var råttlös mellan tösabitarna och mina nuvarande pojkar. För visst var det skönt att inte vara uppbunden, inte känna alla måsten, inte behöva tänka på saker som blir sönderbitna, etc. Men……. det var ju så tomt… :(:(:( Kändes så rätt och riktigt när mina pojkar flyttade in sedan. <3 Men visst klarar man ett tag. Du får ta det som en semester. :) NJUT av att inte ha råttpiss överallt, inte få saker sönderbitna, inte behöva noja över om de får tillräckligt med aktivering, etc. :) Passa på att njut nu. Tids nog kan du skaffa pälsklingar igen.
Lägg ut en tråd där du erbjuder dig att passa råttor? :)
#3 Åh, vad bra pepp <3 Tack!! :D