Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 673 ggr
UrchinFamiljen
0

Hur vet man?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag undrar hur man kan se om det är en black husky roan. Jag har en liten tjej på 5 veckor, och jag undrar om hon kanske kan vara det. Glad Här är en bild på henne! Flört

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

Grodan
0

Det finns ett sätt som är rätt säkert och det är att kolla hur ögat ser ut. Roan/Husky har oftast speciella ögon, rubinröda i mitten. Vet att det talats om att inte alla Roans har dessa ögon, men… men…

Sedan bleks ju gärna Roan - just Roan står ju för blekningen.

Din tös skulle dock kunna vara Amerikans Berkshire. Hur ser hennes föräldrar och syskon ut? Hur ser hon ut på magen?

Jag är ingen Roan/Husky expert, men misstänker att Husky är helt vita på magen… AmBk är dock inte alltid det…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

UrchinFamiljen
0

Jag kan inte se något rött i ögonen (hon har svarta ögon).

Pappan var en albinoråtta, och mamman är en black hooded. ;)

Hon är helt vit på magen.

Fingal Silver ♥ Tay Urchin Ceder Juniper Besök gärna min fotoblogg på rattien.weebly.com!

ceccie
0

Då är hon nog ingen roan. Men underbart söt liten råtta.

Zakaraa
0

Det kan vara svårt att se roanögon bara genom att titta på dem, ett enkelt sätt är att fota med blixt, då brukar de komma fram.

Svartögda kan vara svåra. Finns även ett till sätt att ta reda på om råttan är roan: Vänta och se om den bleks Oskyldig

Jag skulle gissa på att den är roan, ofta brukar PEW inte alls vara PEW utan en ljus roan, man kan ofta ta fel på det :)
En av mina bortgångna honor ex. trodde jag var PEW, på en utställning fick hon pris för att vara en bra Champagne, och till slut upptäckte vi att hon var en väldigt blekt Champagne striped roan genom att titta på en väldigt dålig bebisbild på henne där man om man redigerade bilden med kontrast osv kunde se sadeln :P Så det kan vara klurigt det där.

Nu säger jag ju inte att pappan inte är pew, han kan mycket väl vara det men jag ville bara poängtera att skenet kan bedra :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

CamillaS
0

Hon kan nog vara en roan endå även om hon inte uppvisar det röda i ögonen. Funderar dock på det där röda, syns inte det först då dom har blekts? Ögonen bleks ju också tillsammans med färgen.
Aja det kommer visa sig med åldern om hon är roan eller inte. Men jag tror iaf att hon är en black husky roan.

UrchinFamiljen
0

Jag kollade med ficklampan men såg inget rött i ögonen, men jag får väl se om hon är en roan ;)

[Ratass]
0

ja tycker mig se på din bild att hon har rött i ögat så förmodligen roan.