Intressekoll
Att föda upp tar mycket tid, kraft, engagemang och ork, det vet alla som haft en kull eller många fler. Sist jag hade en kull tog det mycket på krafterna, men jag tror att detta beror på att jag bara hade en dag på mig att förbereda mig, hade en okänd hona som inte tyckte om mig alls och det blev en väldigt stor kull. Nu har jag lite lust att testa igen med en planerad, efterlängtad kull. Att prata med köpare, se de växa upp och utvecklas var ju ändå väldigt roligt. Jag har dessutom mycket mer hjälp denna gång.
Nu har jag en tjej på foder. Hon kommer från Katoz systers rockkull och i samråd med Katoz har vi lite planer för henne.
Queen är född 22/6-12 och väger idag 250g. Russian blue dumbo. Hon är en lätt liten tjej och alla i den kullen har blivit rätt små. Hennes mamma är import från Tjeckien. Hon är otroligt snäll, lite girig och vill sno maten från de andra, hittills hälsan själv. Rätt låg i rang men hon är yngst i flocken. Osäker i början, men det var mitt fel då jag försökte introducera henne med olika honor det inte gick bra med. Nu bor hon i en flock hon trivs med och har gått från osäker till att främlingar kan lyfta henne och hon känns avslappnad i kroppen. Självkart parar jag inte förrän hon nått 300g.
Hanen jag tänkt ut är Rajmo. bor hemma hos Katoz. Burmese velveteen dumbo. Han är helbror till min Lore jag precis fick avliva (han hette Ringo i stamtavlan). Att påpeka här är att Lore avlivades av aggression, men i samtal med Katoz och forskningar i linjen har vi kommit fram till att han förmodligen hade hjärntumör och att det alltså inte ligger aggression i släkten. R-kullen hamnade hos uppfödare och privatpersoner som varit duktiga i kontakten hur syskonen varit, några har redan avlats på, alla åkommor väldigt bra. Jag vill använda Rajmo för att jag är väldigt förtjust i R-kullen, deras mor var väldigt fin och både jag och Katoz kan ge info om den. Eftersom Queen är import är de inte släkt över huvud taget någonstans. Han är också väldigt väldigt snygg. Temperamentet är toppen och vad jag vet hälsan med.
Det som i såna fall väntas är Rubl Bu, Rubl, Siames. Alla dumbo och släta och velveteen.
Parningen kommer att ske när Queen väger 300g, om tidigast 2-3 månader och ifall jag ser att hon är redo. Märker jag att hon på något sätt inte "vill" eller kan ha en kull kommer planerna att avblåsas.
Bild kommer så fort internet e på min sida
Jag skulle vilja vara intresserad av två honor, om parningen går igenom. För om ca 3mån kommer jag behöva nytt sällskap till mina damer. Och jag är just ute efter dumbosar. Om de finns en chans att transpotera ner dem till gbg eller till och med halmstad så är jag intresserad och om du godkänner mig :)
Med så lång varsel är det säkert lätt att fixa transport. Jag har små planer att åka till Göteborg (har massvis med vänner jag vill hälsa på) så jag kanske ev skulle kunna leverera själv. Jag är noga med köpare, speciellt från andra städer (brukar helst vilja att man kommer och kollar för att kolla personkemin). Om du vill redan nu kan du skicka ett PM med din "ratstory" eller vänta med det tills planerna går igenom (trots allt en bit kvar och mycket kan hända:))

Jag är också intresserad. Efter att min egen kull blev misslyckad (kolla "Agerar råttmamma") så har jag bestämt mig för en tillökning i kullen på annat sätt, istället för att avla själv. En hane hade jag velat ha. Har den tiden som krävs för råttor och har erfarenhet sen jag var barn. Är inte rädd för att fråga om hjälp om det skulle vara något jag inte förstår.
Om du godkänner mig (vi skulle kunna snacka om det) så är jag verkligen intresserad. Och jag kommer också från Halmstad så man kunde kanske samtransportera isåfall.
#4 Jag har haft lite småkoll på den tråden. Vi kan ta alla detaljer när det börjar närma sig :) I dagsläget vet jag att mycket kan hända, du kanske hittar en annan hane under tiden, men det är bra att se hur många som skulle kunna vara intresserade så man inte sitter där med en kull som inte har ett enda hem :)
Om du vill kan vi ju hålla kontakten under tiden också :)
Jag kan skriva en lite ratstory när jag kommer hem. Dessa ungar kommer nog bli välidigt fina.
När jag fått tillåtelse att anväda bild på Rajmo kommer det bild också :) Annars kan ni kolla på hanar på hennes hemsida :)

Jag hade gärna velat hålla kontakten när det börjar närma sig en parning(om det nu blir av). Hade varit kul att vara med från början och få höra hur allt går osv.
Skickar en ratstory till dig när du vet om det blir av.
Lycka till!
Rajmo är anledningen till att jag nästan kryper ur skinnet av förväntan snart, han fixade inte biffen, så Katoz fick para om Devine.. Men det hade nog blivit fina bebbar :)
#7 Jag vill bara slänga in goda ord för Anna här! Hon är en otrolig tjej som har bra hand med råttor, hon har tagit hand om nästan alla mina råttor som jag behövt omplacera på gund av olika anledningar varje gång. Hon ska ha en stor eloge för Kip som senare fick heta Jerry. Han var ett riktigt monster, som hon lyckades få till en mysklump.
Jag vet att Anna klarar av att prata för sig själv, men jag var bara tvungen, för jag blir så imponerad av henne varje gång :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Nu när jag kollat upp mycket praktiska saker så kan jag meddela att parningen nog kommer att bli av!
Hon har kollat upp alla syskon och deras avkommit, till och med de från tjeckien. Många syskon till Rajmo har vunnit priser.
Jag är MYCKET förväntansfull över denna kull! Nu måste Lanisen bara gå upp ca 50 gram :/
Parningen kommer troligtvis ske i mitten av februari då hon snart börjar bli för gammal för parning…
ÅÅÅÅH längtar!
Eftersom weebly ville börja ha betalt så gjorde jag en sida på facebook istället.
Jag skulle vara intreserad av två hanar om det skulle gå att få dom till gbg.
Haha! Ser ut att bli en tripp till Göteborg alltså! Då är det viktigt att alla är med på datumet sedan när det närmar sig :)
Jag är intresserad 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Jag skulle kunna vara intresserad av en hane.
Åh jag är nog intresserad :) Verkar bli grymt fina ungar, nyfiken jag blev nu iaf :)
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)