Avelshane sökes
Jag har redan spikat planer på att ta en kull på min egenuppfödda hona i februari, med en underbar hane som är kullsyskon till en av mina andra töser här hemma. Anledningen till att jag börjar se mig omkring för andra alternativ är att jag, så gott det går, vill undvika att blanda in roan i aveln, trots att jag inte färgavlar. Mamman till hanen jag tänkt skicka min hona till för avel, är "olyckligtvis" en husky roan.
Detta är inte prio ett för mig, men jag vill som sagt veta vad som finns därute.
En underbar, lugn och stabil (minst 1 år gammal) hane vill min Skye dejta i januari/februari. Då hon är fri från russian blue, så långt jag kan se, ser jag gärna att även hanen är det. Men skulle det dyka upp en perfekt hane för Skye, som råkar bära på rb, så funkar det ändå.
Honan jag tänkt para är från en lyckad (yup, I said it) tjuvparningskull, född den 16 juni -12. Oerhört busig och nyfiken liten tös, men är väldigt stresstålig likt sin mor och far. Lugn och avslappnad vid all hantering, älskar att mysa.
Än så länge har jag inte hört något negativt om hennes kullsyskon heller, förutom att en av honorna ska ha burrat upp sig då hon blivit hackad på av en annan hona.
Blazing Blue Sky heter hon, och är en blue irish mm dumbo rex. Oreggad, men planerar att registrera henne i samband med registrering av kullen. Jag har inte vägt henne på ett par veckor, men jag uppskattar att hon idag, 5 månader gammal, väger omkring 260-270g, och då är hon fortfarande lite för smal i mitt tycke. Skulle hon inte växa till sig ordentligt tills dess att det börjar vara dags för dejten, så kommer jag att ställa in.
Hör av dig via PM, mejl eller telefon om du vill veta mer, har en hane som kan passa, eller vill tipsa om!
0730663013

Bullseye finns här. S/Blue dumbo. Dock är det svårt att släktforska om honom, även om han har lite info bakåt. Ska inte bära på russian blue.
Har två kullar efter sig. Både med riktigt bra temperament. Ena kullen är avslappnad men väldigt framåt, nyfikna upptäckare och slanka i kroppen som sin mor. Andra kullen är mer avslappnade, busiga goshögar men lite mer mage och kortare i kroppen. Andra kullen har haft lite problem med immunförsvaret. Men även deras mor har varit lite snuvig till och från sista tiden.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Beroende på vad som är bakom har jag bläsade ru bl fria hanar över året med lång stam.
Tänkte fixa nya bilder på Skye imorgon, men jag söker fortfarande efter hennes mr. Right, så jag tassar upp tråden!