Omplacering: underbara rexade pojkar
Jag skrev väldigt långt och utförligt om varför de här killarna behöver nytt hem och hur jag mår osv. Inser att det spelar mindre roll. De förtjänar helt enkelt en matte/husse som orkar ta hand om både sig själv och ge dem all kärlek och aktivering de behöver.
Sigge och Ivan heter de, två pojkar i sina bästa dagar. Sigge är underbar, gosig och busig, snäll och helt lugn vid hantering. Ivan kan vara en bitch. Han fungerar vid hantering men verkar vakta buren en del. Inte någon mysråtta, men snygg att se på ;) De verkar fungera tillsammans, men jag klan såklart inte säga något om hur de skulle gå ihop med andra råttor.
De kommer bara flytta om rätt hem dyker upp, och vi kan prata om betalning när det känns som vi hittat rätt, pengarna är inte det viktiga. De här pojkarna är mina ögonstenar och de förtjänar det bästa, samt att jag måste kunna känna mig helt lugnt med nya matte/husse, jag kommer välja med stor omsorg.
födelsedatum, 1 September
färg, teckning o hårlag, aguoti, husky roan och striped roan, båda en del blekta, rexade, toppörade
kön, hanar
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning, 10/10
faderns namn, födelsedatum, vikt, Nisse, 4 Januari 2011
moderns namn, födelsedatum, vikt, Bettan, 3 Juli 2011
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning, jag mår mycket sämre psykiskt och klarar inte av att ge pojkana vad de förtjänar
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc, se ovan
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb, ej registrerade, pris diskuteras efter första kontakten, symbolisk summa
ort där råttan/råttorna finns, Köping, Västmanland. Jag åker ofta tåg Köping-Enköping, så där finns en del transportmöjligheter.
telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus), esmeralda_bertheussen@hotmail.com 0737039261
Om annonsen ska vara låst eller ej, inte låst.
De kommer från Ratass tjuvparningskull, här är en tråd om den: http://rattor.ifokus.se/discussions/4e74b39988f47228450025e4-tjuvkullen-wow-till-salu?4d71247db9cb462141046a2f-38
(Bild från i julas, de är mer blekta nu)
Detta är fortfarande aktuellt och det skulle vara mycket bättre för oss allihopa om de fick flytta. Ingen mår särskilt bra av den nuvarande situationen. Skjuts kan antagligen ordnas inom rimliga avstånd, Mälardalen och eventuellt Stockholm.
Hör av dig!
Annonsen är aktuell, men förändrad. Det verkar kunna bli så att det bara är Sigge som behöver nytt hem. Nytt hem och en ny snäll flock. Fantastiska, fluffiga, galna Sigge. En snäll pojke som jag gissar skulle funka med de flesta råttor.
vad händer med ivan då?
Han har blivit ännu mer aggressiv, även mot Sigge. Så jag överväger avlivning, tyvärr.
ah ok :/
Jätte fina killar.. Synd att det är en bit från köping till karlskoga :/
// Evelina
gud vilka sötnötar :3
Den här tråden kan låsas/tas bort. Sigge bor nu hos ececilia i Karlskoga. Pussa honom massor från mig! Känns konstigt tomt utan dem, men tror att det blev så bra det bara kunde bli, med nya snälla kompisar till Sigge och en matte som kan ta bra hand om honom :)