Sov sött Emma
Är helt i chock. Borde kanske varit förberedd på att det kunde hända men man tänker ju alltid positivt.
Emma opererades för sin knöl idag. Operationen gick bra men hon klarade inte att vakna från narkosen.
Hon är trots allt 1 månad från att bli 2 år, men hon va så pigg annars.
Sista bilden på henne tagen hos veterinären.
Sov sött söta du. Det är skönt att veta att du inte behövde stå ut med ett nålstick det sista i livet i rädsla utan fick bara somna in.
R.I.P ♥
P.s jag heter Emma
You can't make a rainbow without a little rain
Vila i frid Emma, beklagar sorgen :(
Vet hur hemskt det är att behöva få sina älskade ifrån sig under uppvaket :/
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Vill man se Emma som ung och frisk är det bara att kolla på RIF:s länkar, där sitter hon i gardinerna på omplaceringsannonserna.
Lite roligt egentligen eftersom vi tog henne från en blocket-annons och fick 1,5 år med henne.
Beklagar sorgen :(
Emma fick spendera timmarna innan operationen i en sköterskas bh och fick somna lugnt i veterinärens händer/famn. Så himla rörande. HVP har idag fått en stammis.
R.I.P Emma <3
Hemskt att läsa detta men skönt att hon hade det bra sina sista timmar.
Kram till dig.
// I like beeing a mess, that´s who I am.
Kram, det är så tungt :(
<3 rip
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
Vila i frid söta lilla Emma.<3
Det måste kännas som en tröst, att hon blev så fint behandlad innan. Hon hade det bra!<3
Tänker på er!
Massa kramar till fridborgen, vila i frid Emma!
Beklagar!
Får man fråga om det var med gas eller spruta som hon blev sövd resp uppväckt med?
#11 Spruta, kompletterande med gas pga lång operation.
#12 Aha. Spruta ska ju tydligen vara väldigt riskfyllt. Fy vad trist!
#13 Två av mina råttor dog vid uppvak när de blev sövda med spruta så det är väldigt riskfyllt tyvärr
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Jag går alltid med smådjur till de som söver bara med gas. Alla de bästa ställena söver bara med gas numera. Men det är dyrt så mindre kliniker söver ofta med spruta.
Medarbetare på Burfåglar och Undulater

:(:( Så hemskt…. R.I.P lilla tösen.
Vad tråkigt det inte gick vägen. :-(
Hejdå söta Emma.
Ja vi fick ju valet mellan gas och spruta och pratade igenom riskerna och vad de gjorde osv och tog beslutet med spruta eftersom det faktiskt är en liten klinik och vetten kände sig säkrare med den.
Nu var ju Emma vaken ungefär en timme efter operationen, så jag tror inte vi kunnat göra annorunda, det var bara hennes kropp som var för gammal trots att hon verkade himla pigg för en snart 2-åring, så jag klandrar inte veterinären. Det var ju trots allt ett gemensamt beslut.
HVP är en veterinär jag går till ofta, billiga priser och underbar personal…
Usch så hemskt att hon somnade in när man hade hopp om att hon skulle få leva längre efter operationen..
#18 det är bra att du inte skyller på veteinären för jag har hört många gånger av folk som tex opererat sina djur och dom inte överlever, att dom säger "den veterinären ska jag aldrig mer till!" & "den veterinären är ju dum i huvudet! han dödade mitt djur!!" och det är ju inte veterinärens fel när man tagit beslut tillsammans
ett + till dig!
You can't make a rainbow without a little rain
#19 Tar du råttorna till Lisa? Passa på om du inte gör det, hon är väldigt intresserad av gnagare, men hon är höggravid så snart är hon inte där på ett tag :P
Den bästa smådjursvet jag träffat på länge.
När det gäller katter bryr jag mig inte om vem som tar mina, alla där är ju kompetenta på katter och hundar.
#21 jag hade Lisa en gång när jag undersökte Geisha. Hon var väldigt pustig och jag frågade henne om jag störde henne, så sa hon att hon var gravid och jag bah "Oj! Ja jag förstår nu!"
HVP är nära mig som bor i Vällingby, och har valt HVP över den i Spånga.. där dom tof 1300 för att avlida en råtta…
#22 Oj! Ja då är HVP bättre! Har du varit i Vinsta-praktiken någon gång? Närmare tänkte jag :)
#23 Ja det har jag vart, men fick vänta på min tur i 40 minuter…