Älskade Sigrid
Någon kom och hämtade dig igår, medan du rofyllt sussade så sött med dina kompisar.
Du lämnar ett obeskrivligt tomrum hos oss och hos dina vänner. Du var så speciell. Så älskvärd. Inte ens den mest rått-hatande människan kunde tycka illa om dig. Min älskade lilla tant <3
Din tid var kommen nu.
Vi älskar dig.
Tårarna rinner när jag skriver detta inlägg.
Våran älskade Sigrid. En av våran allra första tåttis som sprang in i våra liv med storm för två år sen. En halvår gammal, alldeles otam bitch från zoo. Men hon älskade oss, och vi älskade henne, från första stund.
Alltid lika pigg och glad och rusar runt runt i rummet och letar godsaker och busar och följer varje steg man tar i rummet… Ville alltid vara med. Varje dag sen hon flyttade hem till oss. Trots sin ålder och trots sina "extrakilon" hon av någon anledning drog på sig trots den oändliga mängden grönsaker och andra nyttigheter……
Det är hennes vänliga ögon man alltid möter först när man vaknar på morgonen när alla andra ligger och sover…och hennes hopp om att få komma ut och busa eller följa med på axeln runt i huset eller bara få en godbit eller lite kärlek sken alltid i hennes ögon.
Sigrid var lika pigg, busig och glad till hennes sista andetag. Efter en bortopererad cancerknöl och kämpande, envishet och vilja kom tumörerna smygandes igen. Igår lämnade lilla Sigrid oss, över 2,5 år gammal. Någon hämtade henne i sömnen. Hennes tid var kommen <3
Jag hoppas att ängeln som hämtade henne tar väl hand om henne. Hon förtjänar det så…
Älskad. Otroligt saknad. Oändligt med pussar och sniffar mellan öronen från hela famljen. Ljuset vid din grav lyser för dig.
Beklagar, blev så rörd av det du skrev 
Awww beklagar.
Man vill att även de fyrbenta familjemedlemmarna ska leva lika länge som vi men tyvärr tyvärr :-(
Man får se deras korta liv att de har gjort mycket gott, låtit matte och/eller husse njuta till fullo av det korta livet djuret lever.
Man glömmer dem aldrig och det vet de.
Jag planterade idag en planta blommor på vår siamespojkes grav här på trädgården. Det är snart ett år sedan älsklingen gick bort efter 8 år med oss
De finns i våra hjärtan i ett alldeles eget litet hörn och trängs med de andra vi håller i våra hjärtan <3
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
awww så otroligt vacker bild på vacker råttis <3
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#4 <3
#5 Ja de underbara små…. De kommer alltid finnas hos oss<3
Jag beklagar din väns bortgång. Han har det nog bra vart han än håller hus…. <3
#7 Ja man kan ju inte bli annat än lycklig när man möts av den undrande nyvakna blicken; Ville du nått mamma? Jag är här!
Vad ledsamt. :-(
Kanske ändå en tröst att hon fick somna in hemma i lugn& ro, tillsammans med sina kompisar..
Fina foton! Då jag ser sista bilden tänker jag på min Blixten& rätt nyligen avlidne Tore. Ser lite ut dem, -fast Tore var mink, med mer vitt på magen.
Så typiskt att de perfekta husdjuren har så kort livslängd jämfört med oss människor..
#15 Ja det känns jätte fint. Visst kan det inte under några omständigheter gå bättre till… Hon hade slutna ögon och låg ihopkurad sådär fint… Verkligen som att någon hämtade henne i sömnen…. Tant Liten var hos henne och hjälpte att hålla värmen tills vi tog över. Inte kan det bli bättre.
Vi sänder en tanke till Tore <3
Ser att det kom två till bilder innan jag postat, men menade på den då Sigrid& roanen ligger& gosar sådär gulligt. Onödig info iof. Alla fotona är somsagt jättefina.
Hon ser faktiskt lite ut som en smal, brunare Tore utan pung. Särskillt ansiktet& sovstilarna. :-) Vem vet, de kanske träffas därborta..
Blev helt gråtfärdig av det fina du skrev!
Vila i frid vackra Sigrid! <3
T om jag som är rätt hårdhudad fällde en tår :'(
Jag är ändå så glad att din "bitch från zoo" fick leva hos dig och få det bästa av det bästa.
Vila i frid, Sigrid <3
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
#17 Ja varenda bild betyder så mycket…..
När du beskev Sigrid som en smal, brunare Tore utan pung visste jag konstigt nog exakt vilken tåttis du menade! Den där underbara bilden du lagt upp där han ligger sådär på sidan på en filt vid elementet och gosar för allt han är värd har fastnat på näthinnan….
Ja dom kanske träffas :) vem vet….
#18 <3
#19 Ja min älskade tös… Hon är värd varenda tår kan jag lova <3 Jag är så glad ändå, trots allt. För tiden vi fick och att allt ändå gick så bra till.
Är så glad att hon fick leva med oss såpass länge trots alla odds emot sig med cancer som spökade… Ändå fanns det aldrig ett spår av bekymmer hos henne. Hon har aldrig haft ett bekymmer i hela världen. Alltid lika glad. Lilla vän
beklagar :(
Beklagar :(
#21 22
<3