Råttor iFokus

Råttor

Etikettlänkar
Läst 1928 ggr
iluvkottar
0

Kläder?!?

[Penny&Skoja]
1

Stackars råttor….

Alenzi
3

Så otroligt korkat

iluvkottar
0

mmm

Jag hittade precis en bra hemsida där det sälger burar billigt, vet dock inte om det går att skicka till Sverige?….

http://www.petspantry.tv/acatalog/rat-cages.html

Kolla även under fliken '' ferret ''

saxxy
3

Förstår verkligen inte vad grejen med att klä på djur massa kläder och dräkter! Det är inte det minsta gulligt.. Den enda anledningen jag skulle ha att klä på en hund är ju om den fryser inget annat.

//Sanna Sohlman

Anvariel
7

Jag har inga större problem med att man har (onödiga) kläder på djur om det är bara för en minimal stund för att man vill ta lite knasbilder. Vem har inte gjort andra knasgrejer med sina husdjur liksom? Ställt dem bland en massa gosedjur för att ta bild, etc. Man får ju känna av om de är med på noterna eller inte såklart, och inte dra ut på tiden så mycket naturligtvis, men jag tycker att det är en bra kombination av skratt och hanteringsövning. MEN det är såklart en HELT annan sak att använda kläder konstant!! Men det är nog INTE de där kläderna till för. :D Gissa hur länge de där sitter kvar på en råtta, ha ha ha ha ha!

hus-musen
4

Jättevanligt i usa, råttor med kläder på utställningar å annat. Personligen har jag aldrig förstått det där, man klär på djur när de behöver skydd mot kyla, värme, vid skada eller så.

Qui dormit, non peccat

Wamrat
1

Egentligen håller vi människor på med mycket som är mer för oss själva än för djuret.

Jag letar fina färger till buren och pyntar den. Råttorna själva bryr sig inte ett skvatt om dom sover i ett grönt eller grått hus. Jag t om fjantade till det rejält och stickade överdrag till deras flaskor xD

Vi har gulliga matskålar och fina färger på koppel till våra djur, detaljer djuren bryr sig föga om. Kläder är lite mer extremt men fortfarande i samma anda.

Jag själv skulle aldrig drömma om att använda kläder till råttor (eller ngt annat djur om vi bortser från min labradors snussnäsduk och julrosett), kanske ngt enstaka fånig sak för att ta ett roligt kort isåfall.

Men en sak jag tänker på när jag ser en del av kläderna är att så lätt kan det bara inte vara att få på en råtta kläder. Är dom inte rädda att bryta en liten tass eller böja för hårt? Huga! Skulle aldrig våga prova faktiskt.

Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!

https://www.facebook.com/redwamrats

Grodan
4

#0 Gillar några sidans övriga råttprylar. Skrattande

Kläderna är lite väl simpla för min smak. Bara en tygbit som man hänger över råttan typ…Tungan ute

Sedan många många år hålls det tävlingar i outfits för många olika djur. Jag uppmärksammade redan på nittiotalet kläd-tävlingar för paddor, vilket jag tyckte var ganska ballt. Flört

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ruzin
1

Rent utsagt tycker jag det är idiotiskt att ha kläden på djur, med undantag på hundar om de fryser. Jag har ett täcke till min pudel som baaara! Används på vintern då hon fryser, men skulle aldrig tänka tanken att ta på en råtta sånt skit, i värsta fall blir den rädd för saker som kommer över dem och sedan utvecklas till att tunnlar blir läskiga, men vad vet jag😜 Tycker iaf att man ska undvika de!

Cederin
4

Håller med #5. Självklart ska inte djuret tvingas gå runt med kläder på sig, men någon minut för en söt bild? Jag skulle nog själv inte göra det, men sålänge det inte är obekvämt eller hårt åtsittande så ser jag inget djurplågeri i det hela.

Medarbetare på Naglar och Hår

iluvkottar
0

ja precis

deeremf
0

Kläder kan ju vara nödvändiga till tex hundar utan päls som fryser eller västar för jakt eller om man ska ta med de i en båt.

Allt annat är inget jag bryr mig något om, vill folk klä upp sina djur som cirkusdjur så låt de göra det. Djuren själva säger i slutändan till vad de tycker