Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 2764 ggr
nagini
0

OT - stora möss?

Hej! Håller på med en skoluppgift, och ska skriva om olika gnagare. kom och tänka på de här stora mössen… uuh har totalt glömt vad de heter…

har för mig att de typ ser ut som möss men är lika stora som råttor eller nåt sånt…

vet att jag sett bilder och namn här på råttor i fokus, även sett på mus i fokus… men hittar inget nu när jag letar…

är det någon som vet vad jag menar?

tacksam för snabba svar!

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

MarajLowajz
0

ser ut som möss men är lika stora som råttor…. Uhm, tänker du på chinchillor? Kan du beskriva mera om  hur de ser ut? Färger osv?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

nagini
0

Nä inte chinchillor… ååh kan inte beskriva typ.. men… stora möss XD

typ samma färger som råttor tror jag.. ungefär..

Cis-j
0

åh jag vet också vad du menar. De har stora öron så därför ser de ut som möss men är betydligt större än möss. Åh jag kommer inte heller på vad de heter! irriterande >.<

Dramatik
0

Nataler? De är ett mellanting mellan mus och råtta i storlek:) Används mest som ormmat.

Cis-j
0

ja, nataler heter de som jag tänkte på ^^

nagini
0

Precis! Nataler vare jag tänkte på.. Tack :D

MoaL
0

Natalpälsråttor är helt underbara! Om man inte har otur vill säga. Jag har haft bland annat världens goaste natalkille som bara sov i händerna, medan honorna jag hade inte gjorde annat än bet mig. Dessutom gnagde honorna sönder buren och vandrade runt på hyllan buren stod på, och gnagde, rev och slet i tapeten bakom så att det så för dj****gt ut. Men hanarna var jättefina.

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

ceccie
0

Nataler hade jag mycket av på 90 talet.

silverorm
0

Jag föder upp nataler oxå, både som reptil föda och till sällskap. Riktigt trevliga djur, har märkt att natalhonorna vaktar sina ungar mindre än vad råttmammorna gör..hanarna jag har här är nästan jobbigt sociala, o nej de bits inte. De älskar att bli klappade.Glad

Nevina
0

#8 & #9 Har ni sett att tråden är från 2010?

nagini
0

Tkr det är bra att den här tråden uppdaterades! Nu blev jag påmind om nataler!

Jag har blivit allergisk mot råttor å jag är så sjukt ledsen över det, för jag älskar mina råttor.
Jag tål möss å alla andra gnagare..
Nån som vet om jag borde kunna tåla nataler då?
å hur är de som sällskapsdjur? är de som råttor eller som möss?
Hade möss tidigare å de var sjukt tråkiga :/

dyoxide
0

Åh! Sätter en tass här, har velat lära mig er om nataler länge :)