Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 918 ggr
Juliastrom
0

Rooibos te

Jag har några frågor angående Rooibos te ^^ För det första finns det ju massa smaker, jag köpte ett häromdagen med chili och aprikos och lite andra frukter men antar att man inte kan ge det till råttorna eftersom det är chili i det?

Vad ska man ge dem för smak isf? Nått man inte bör ge?

Sen, hur får ni i dem det? Har ni en annan vattenflaska som ni har det i eller i en skål eller spruta som ni droppar i deras munnar?

Ska det vara varmt eller kallt?

Hehe, hoppas att ni har lust att svara på dessa frågor :P

DuBetMig
0

Jag har köpt vanilj, vet inte ritkigt vad man INTE ska ge. Vanilj går iaf kanon och mina älskar det! (Med honung och lite mjölk i!)

Jag kör på vattenflaska bredvid den vanliga flaskan med vatten så de kan välja.

Jag kör på ljummet. Lite varmare än fingervarmt alltså. :)

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Juliastrom
0

Okej, tack så mycket =)

Själv känner jag inte ens av chilin riktigt men tror du att jag kan prova med lite och inte ha i påsen så länge i vattnet? =)

Tack så mycket för svaret :D

Cederin
0

Jag har inte sett några smaker i affärerna så jag kör på vanlig Rooibos :) De får ljummet rooiboste i en 75ml-flaska brevid den vanliga. Brukar tillsätta lite honung när det svalnat så de smakar bättre!

Medarbetare på Naglar och Hår

Juliastrom
0

Jag var till en sån där riktig kaffe och tebutik där fanns det teasers, jordgubb, kryddor, chili, frukt, pepparkaka osv :) Ritkigt trevlig affär :D

GinaCosmo
0

Är det bara speciella te man kan ge dom eller kan dom dricka vad som helst nästan?

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Cederin
0

Endast te utan tein. :) För att nämna ett par så vet jag iallafall rooibos och friggs Kamomillte. Man får läsa på förpackningen. Tror dock inte de dör av att smaka lite ur mattes kopp när jag dricker något annat te.

Zakaraa
0

ang smakerna kan jag inte svara på alls.
Jag skulle dock personligen aldrig ge något annat än ren rooibos te utan tillsatset what so ever.

Jag ger det i vattenslaska.
När tet har är fingervarmt rör jag i honung, honungen bidrar ju med en massa goda egenskapen men man ska komma ihåg att de bra sakerna försvinner om man blandar honungen i hett vatten.

Ibland kan jag ha i lite vitlök som även detta har goda egenskaper.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Juliastrom
0

då borde ju alla rooibos teen vara utan tein? även de med smak? =)

Zakaraa
0

tein?

DuBetMig
1

jag har bara hört utan koffein, antar att tein är det "koffein" man pratar om?

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Ratlings
0

Rött te, som rooibos, är tein fritt om jag minns rätt. Mina får med blåbärssmak, det är riktigt gott tycker både dom och jag Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

Zakaraa
0

Sålänge man läser innehållet och verkligen dubbelkollar så att det inte innehåller koffein osv så kan man väl använda det med smak. Men jag kör rent och mina älskar det

Cederin
3

Saxat från Wiki;

_"Koffein är även känt som guaranin då det återfinns i guarana, matein då det återfinns i mate, och tein då det återfinns i te; alla dessa namn är synonymer för samma kemiska förening."

_Sorry om det blev missförstånd :)

Juliastrom
0

då vet jag och ska vara försiktig med mitt val av te ^^ Provade lite med det jag hade hemma, riktigt gott verkade det vara då båda gärna körde ner hela armarna i koppen och slurpade i sej  ;)

GinaCosmo
0

Har en massa såna där "egenblandningar" som är köpta i tebutik.

På dom kan jag ju inte se någon innehållsförteckning.
Hur gör jag då?

Och hur är det med svart te?
Har det vanliga gula Earl grey men ser inte att det ska innehålla koffein eller tein.

Svårt detta.

// I like beeing a mess, that´s who I am.

Zakaraa
1

Svart te innehåller koffein

Det enda te du ska ge råttor är rent rött utan någon somhelt inblandning av grönt, svart eller vad det nu kan finnas 

Ang butikste osv, fråga i butiken