zooplus leverans
Beställde en bur därifrån i början av veckan och den är på väg.
Har förstått att dom levererar hela vägen fram till dörren, men det slog mig att jag har portlås där nere och hur ska dom komma in då? haha.
är det någon annan som har beställt därifrån som har haft detta "problem" och löst det hela smidigt? 
(vet inte vilken kategori jag ska lägga inlägget)

De kommer inte in, så har du otur så ringer de inte eller skickar inget brev före. Då får du en ny utkörning alternativt får du själv åka och hämta buren.
Qui dormit, non peccat
Inte gjort det, men tänker spontant, sätt upp en lapp till dem på porten med ditt telefonnummer på?

Ja eller om du kan så låt porten stå öppen :)
Funkar inte i alla områden dock..
Qui dormit, non peccat
Jag har fått beställa leverans på nytt en gång, pga att mitt telefonnummer inte visades på adressklistermärket. Det gick på ca 500, tror att det var Posten. Det har varit olika firmor som kört ut varje gång. Numera skriver jag alltid portkod och telefonnummer på samma rad som adressen (alltså gata+nr+telnr+portkod), då funkar det fint.
Tillägg: jag fick även lov att åka till den centrala poststationen och hämta paketet utan kostnad, men det var lite väl jobbigt med tanke på att det var en stor bur, stationen låg i ett industriområde långt ifrån och jag inte hade bil. ;)
Jaha, så det kan gå lite hur som helst.
tänkte att jag kan ju i alla fall maila dom och se vad dom säger?
Tack för tipsen allihopa!