Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 1004 ggr
[rattways]
4

Minkki

Detta är ett inlägg som handlar om lilla minkki, Mink European Berkshire, dumbo. Jag har nyligen fått träffat henne och kommer här uppdatera lite om hur hon är i sättet osv.

Jag föll direkt då jag såg henne första gången. Med hennes söta dumboöron och sin fina färg. (Letat efter mink så länge så detta är inte så konstigt att jag föll direkt!)

När jag först stoppade ner handen i buren kom hon fram och luktade ivrigt på mig och därefter ville hon bara upp till mig.  Hon är väldigt pussig av sig oxå. Det lilla tråkiga är att hon nyser så himla mycket. Har hört att hon alltid gjort så, medfött kanske!? Jag vet inte, får se vad veterinären kommer säga då jag ska ringa dit då vi kommit hem. Men har ni förslag på vad det kan vara så skriv gärna. Hon började och knastra redan vid vårat första möte. <3

Hon har fått träffat mina andra honråttor och jag kan säga att hon skötte sig fantastiskt bra. Eller ja alla sprang in i ett pappersrör och sov. Lite udda när det gäller nya råttor men hon kunde verkligen slappna av.

En väldigt nyfiken, flocksmart, snäll och väldigt människokär! :D

Bild Kommer!

[rattways]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu kommer det en bild på Minkki :)
Men i min förvåning ser jag hennes röda ögon som annars ser svarta ut :S
Alla bilder på henne visar hennes röda ögon, så jag antar att hon har rubinröda ögon? :O

hus-musen
0

Söt tjej :)

Qui dormit, non peccat

[rattways]
0

#2 Tackar :)