Passa er för ica basic!!
PASSA ER för ICA BASIC´s produkter.. Igår öppnade vi en majsburk därifrån som lucas å pontus åt ifrån, ett tu tre så började lucas tokhosta å hulka, jag drar han i munnen å får ut denna som låg I MAJSBURKEN :O Hua säger jag, ska detta vara möjligt att en fjäder i metall hamnar i en konserveringsburk??? Han fick den som tur var inte i halsen men väl i munnen å började blöda på tungan…
SPRID VIDARE å VISA VAD SOM KAN SKE!!
Btw, Lucas å Pontus är mina söner på 4 resp 5,5år
Du har väl reklamerat till butiken där du köpte produkten och helst också kontaktat kundtjänst (om sådan står på förpackningen). Får du inget svar inom någon dag, kontakta Livsmedelsverket. Det där kan vara livsfarligt även för människor!
Medarbetare Hittekatter iFokus

Ja självkalrt, ja har både mailat å ringt ICA,.. Men tycker de e opassande så vill varna andra människor.. Ja #2 de kan verkligen vara livsfarligt, med metall eller va de nu är iom att de utsöndrar massa gifter oxå…
#2 okej, ja de kan jag göra såfort jag är hemma igen, ska iväg på kalas nu
#2, det var min son som fick den i munnen, inte råttan så du vet, vet att jag var otydlig i TS, men nu vet du :) Har inte fått mina råttor än men snart.. Och nu vet jag att jag inte ska va så snabb på å ge saker man inte har koll på…. Kommer nogrannt gå igenom burkarna hädanefter oavsett märke
Det kan vara en bra strategi att gå igenom maten, men fullständigt knäppt att man inte ska kunna lita på innehållet. Bra att du varnar alla på det här sättet.
Trodde först det var dina råttor, men förstod sedan att det var barnen. Hemsk upplevelse för både dig och barnet.
Medarbetare Hittekatter iFokus
Usch, vad obehagligt! Det var ju en himla tur att han inte hann svälja det.
#6 Jo vi brukar inte låta dem äta direkt ur majsburken men nu så vägrade han blanda ihop majsen med maten, så innan ja hämtat en skål hade han hunnit ta några skedar.. å då hände det där, sjukt att de ens ska kunna hända :O Ja hade han svalt den #7 så hade han nog inte varit här idag, den hade nog med all säkerhet fastnat antingen i matstrupen eller i luftstrupen å hemska tanke :(
Man är som förälder väldigt hönsig o detta gör ju inte saken bättre direkt :/
Men fy vad hemskt!!
Fick en nattfjäril i chokladen för några år sedan, men jag kan tänka mig att fjädern kommit dit i fabriken av en trasig maskindel i tillverkningen och jag tror inte de har tid att kolla varenda burk de tillverkar, men skriv till dem, du kommer att bli kompenserad, rejält.
Det är egentligen ingen idé att varna för att speciellt märke när det gäller sådant här iom att det kan ske i alla fabriker.
Jag har själv fått stenar i godis och snörstump i bröd.
Fick hönsskit i cornflakes en gång, har inte rört det varumärket efter det.
Hoppas att det gick bra för pojken och att det inte var allt för traumatiskt.