Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 1530 ggr
chelona
0

Farligt?

Vore det farligt att gömma lite mat i en sådan där plastpryl man får leksaken i i ett kinderägg och ge till en råtta?

Fick idén när jag lyckades sprätta ned en från köksbortdet och James tog och sprang iväg med den. Finns det för stor risk att de skulle äta plasten? Han såg otroligt lycklig ut när han skuttade iväg med den gula prylen, så jag tror han skulle tycka det var roligt.

💣

Varghund88
0

Våra råttor skulle aldrig äta plasten, de skulle bara gnaga sönder den. *ler*

Däremot är jag osäker på hur lätt plasten i de där gula kinderäggsakerna splittras? Finns det risk att den går sönder på ett sätt så att det blir vassa "skärvor" som råttan kunde skada sig på?

Om inte så tror jag inte att det skulle vara några problem för råttan att få leka med den en stund.

chelona
0

Plasten är rätt mjuk och böjlig. Jag tror inte att den skulle bli särskilt vass. När jag kommer hem ska jag testa och se vad som händer. Kan ju hända att den inte alls är rolig. Meddelar resultatet av experimentet sedan. :)

💣

HannaRosberg
0

Tror inte det är farligt. :) En av mina råttor tog ett mitt ägg ifrån kinderägget en gång o satt som galen och bet sönder ett hål i :P
Så tror dem skulle tycka det var väldigt kul faktiskt :D

Hedvig21
0

antagligen…

Zolah
0

Du kan ju alltid ta bort den då du inte är i närheten för uppsyn

hus-musen
0

Skulle inte ge mina råttor plast att bita på för skojs skull alls. Kinderäggsplasten är dessutom väldigt vass när den flisar sig, har själv lyckats skära mig på en sån.

Qui dormit, non peccat

chelona
1

Okay, då ska jag inte göra det då. Synd, trodde det skulle vara mer utmaning än en toarulle. :( Oh well… får se till att inte min rumskamrat kastar bort alla toarullar då, som hon gjorde sist.

(Fast vet inte om du menar att gamla eller nya plasten är vass, de har ju bytt. Vilket är synd, för nu är de där plastprylarna skitlätta att öppna. Dagens ungar är alldeles för bortskämda.)

💣

hus-musen
1

Hmm, ja det är ju ett par år sen jag åt kinderägg ärligt talat Skrattande Den gamla plasten var väldigt vass iaf vet jag.
Halva nöjet var ju att bända upp de där äggen!

Qui dormit, non peccat

chelona
0

Jo, nu öppnar man dem med en hand, och locket sitter liksom kvar i en flik. Snajdigt värre liksom.

💣

hus-musen
0

Tss, dagens bortskämda ungar.. Ingen utmaning där inte!

Qui dormit, non peccat

[lucke]
1

Mina råttor brukar få den lilla plastbehållaren när det äts kinderägg här hemma- och de är tydligen superroliga att gnaga sönder. Jag har inte behövt fylla dem med nåt, det gnager som tokor ändå.

darkness
2

Men den e väl bra Flört när jag var liten så tog jag dem i mun och bet upp dem, inte så smart ;)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

KastKatt
0

Bet också upp dem men klämde mig ofta illa.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

chelona
0

Old thread is old. Oh well. Jag brukade också klämma mig på de gamla, men de nya är liksom "barnsäkra" eller något, man får nog vara osmidig om man ska lyckas.(vilket jag iofs är, så det kommer nog hända tids nog)

💣