Hejsan
Hej på er :)
Jag är nybliven råttägare och medlem i detta forum och tänkte mest hälsa på alla. Jag satt och läste massor av ämnen i detta forum innan jag köpte mina råttor, det var väldigt bra upplysning och intressant fakta och erfarenheter.
Så det vill jag tacka för :)
Mina töser är nu 7 veckor gammla, har haft dom i ungefär en vecka och dom är redan mina bästa vänner. Jag som tidigare haft Marsvin, Chingchillor och Hamster blev gladerligen fövånad över hur sociala och modiga råttor är. Ingen av mina tidigare smådjur har frivilligt blivit lyfta ur buren eller än mindre kommit fram och klättrat upp i handen självmant.
Men det gör redan mina små damer :)
Detta ämne har väl egentligen ingen direkt fråga eller upplysning, ville mest dela med mig min glädje över att vara nybliven mamma till två små söta råttbäbisar :D
Bifogar en bild på dom också

ååå vilka söööta!!! :D

efter sommarlovet ska jag oxå köpa två råtthonor! jag läääääääääängtar :D
Varför vänta? X)

Vilka sötnosar…!!!Så där såg min ena råtta "Festis" ut när hon flyttade in hos oss.Men hon är en roan, så hon har ljusnat betydligt.
Bifogar en bild på henne så du får se hur ljus hon blivit från att sett ut som dina gosingar!
Om jag får säga själv så har jag mer glädje av att ha råtta än när jag en gång i tiden hadde både marsvin och kanin.Inget illa om dem, men råttorna lär gör och lär sig roligare saker.Bara att ha dem sitta och mysa på axeln är underbart!Min son gör små hinder åt dem som de tar sig över.Och han tränar dem att hoppa till sin axel från olika platser.Nu känner de igen oss och hoppar automatiskt till oss.Och ju mer tiden går , ju
mer förälskad i dem blir man!
Va söt hon är Festis ^^
Jag tror Gabbi också är roan för jag tycker hon ser ut att ljusna i pälsen redan på den korta tid jag hunnit ha dom :) Men jag har inte så jätte koll på teckningar.
Va roligt det lät med hinder, det måste jag prova nån gång.

Välkommen, hoppas du ska trivas här på forumet!
Ursöta råttor!

hej hej
Hej och välkommen hit!