Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 970 ggr
Noa-Nisse
1

Råttuppfödare

Hejsan!

Om man bor i Skåne och är sugen på att köpa sällskapsråttor men vill gärna göra ett seriöst köp och inte köpa via djuraffär utan via en uppfödare. Vart ska man vända sig då?

Jag är HELT nybörjare med det här med råttor men har haft möss och har kaniner. Jag har en stor tom kaninbur som är bland de största inneburarna som finns på marknaden. Är det någon ide att använda den eller kan jag skippa den iden och sälja den? Och istället köpa något som passar råttor bättre.

Mvh En nybörjare som vill vill och vill!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Ratlings
0

Absinths, porlamarkens och palms finns i Skåne Glad

En kaninbur är oftast inte tillräckligt hög (jo enligt lag, men inte enligt mina råttor iallafall!) och gallret brukar vara alldeles för brett så ungar kommer lätt igenom, även små honor och små hanar.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Noa-Nisse
0

Tack för ditt svar! :)

Jag misstänkte att buren skulle vara för låg. Jag vill ju gärna inte att de ska leva trångt!

Vad tycker ni om detta skåpet? Bygga till en dörr och sätta nät? Göra roliga saker med de olika planen :)

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00134047/

Fridborg
1

#2 Trä blir ofta inkissat, värdare att köpa en bra begagnad bur för samma pris (och så är hyllor ofta för smala i djupet)

Ratlings
0

#2 Som Fridborg skrev så blir trä ofta inkissat men det går att fixa med en masa lack, hur bra det funkar vet dock inte jag då jag enbart har haft gallerburar, träfria.

Du kan ju kolla på blocket efter bra billiga burar också, eller hyllor för den delen! Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

MetalMii
0

Om du vill spana runt lite eller vänta på rätt begagnade bur så kan du ju näta in kaninburen så länge. ( Jag har aldrig sett en kaninbur som skulle hålla kvar råttor.. )

Det kan ju vara kul att inte bara ta första bästa och sen ångra sig när drömburen dyker upp…

Hallonblad
1