Fågelfrön
Kan råttorna äta solrosfrön som säljs i butik, som är till viltfåglar?
Solrosfrön är mumma, men använd dem helst som godis :)
Jag frågade samma sak här en gång, och fick svaret att skillnaden på solrosfrön som säljs till människor och de som är till viltfåglar är kvalitén, det behöver inte betyda att viltfågelfröna är dåliga, men de KAN tydligen vara detta då det inte är samma kontroll på dess produktion och inte samma garantier. :)
Går alldeles utmärkt att ge viltfågelsolrosfrön (det blev ett långt ord!) till råttorna. Vi brukar ha i nötter och fröer i torrfodret under vinterhalvåret så att rådisarna får i sig lite extra fett när det blir lite kallare. Annars använder vi det mest som godis/mutor/belöning. :) Det är goa grejer och väldigt uppskattat. Mums! ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Jag brukar oxå ha det i fodret på vintern.
Ett tips jag har fått som är något man kan tänka på när man köper just solrosfrön till vildfåglar är dock att försöka hitta ett märke som inte säljs i genomskinlig förpackning. När fröna får sol och ljus på sig på det sättet så går tydligen en hel del av näringsvärdet ur fröna.
Försök alltså att hitta frön som är förpackade i tex sådana där helbruna påsar istället för genomskinlig plast. (:
*hoppar in lite här*
Vart kan man köpa solrosfrön? Har försökt kolla i mataffärerna i närheten men inte hittat något, men det kanske bara är jag 

Håll koll på fröna bara, har fått hem en del härskna fågelfrö och de som varit mögel i
Inget man vill ge råttorna direkt!
#6 brukar ligga vid kassan såhär på hösten/vintern, annars om butiken har så ligger det vid djurprodukterna!
Qui dormit, non peccat
#7 Okej, får kolla det :) men hur syns mögel?

#8 Känns nog bäst på lukten faktiskt, har en väldigt känslig näsa. Inte alla kan känna doften av mögel dock.
Qui dormit, non peccat