Blivit lat ^^
Ja alltså detta handlar om att laga mat ^^
Jag tror jag ska börja med att köpa färdig mat. Barnmat är det väll tänkt iallafall vilket vad jag vet innehåller bra fetter osv.
Men självklart kommer jag tillsätta extra saker till den maten, Frukter, gröt och självklart en egen torrblandning ^^
Givitvis lite rester från våran mat oxå ibland ^^
Sen ska jag köpa lite "storgodis" oxå, majsbågar hade jag tänkt mig :)
Jag brukar göra matlådor åt de små liven för att ha nör man inte orkar. Vi gör ofta matlådor till oss eller bara lagar lite för mycket. De ska ju inte ha så mycket mat att det egentligen märks på våra portioner. Och då finns det alltid mat i frysen när det krisar ^^ Ikea har nämligen ocksö super bra småburkar. Ett jätte sett med stora och små burkar sär ja aldrig trodde att jag skulle använda de små. Haha, nu används de mest! Så råttornas matlådor är alltså ingen extra effort liksom eftersom jag passar på att sno mat till dem från det vi gör. Sen köper vi olika förpacknifar frysgrönsaker och blandar med.
Jag är också himla lat med att laga mat, främst åt mig själv. Men det underlättar otroligt mycket om man gör stora hopkok och sätter det i små påsar/burkar i frysen, så är det bara att värma sen. Så behöver man bara tillsätta lite grönsaker så är det bara att servera :)
#1 Härligt med små burkar, jag har några själv oxå ^^
Men jag blir ledsen varje gång jag tittar i frysen, den är full och inget mer får plats :'( Och därefter kom jag på att, ja men då köper jag färdig barnmat istället och ger dem ^^ Visst får dem rester efter våran mat oxå men vanligtvis slukar vi upp allt själva ^^ hehe
#2 Ja som jag skrev till Trollhund så är min frys full för det mesta, den är så liten. *Suck* :'(
Bor i en liten etta just nu. Men hoppas flytta snart jag hittat en lägenhet jag gillar och hoppas frysen där är störren än denna XD
Du har nog sett i lägenheter att frysen och kylen delar med varandra, ja men i mitt fall är kylen större vilket gjorde frysen mindre :/
Men härligt om man kunde göra storkok lite då och då och frysa in bara platsen fanns ^^ Näe så barnmat framöver ett tag iallafall tills den dagen jag kan göra riktig buff'e mat åt dem och frysa ner ^^
#3 Ah, ja då kan det ju vara liiiite ont om plats…
Jag är så van att bo i villa. Men tji fick jag, för jag flyttar till lägenhet den 1 november, då får väl jag samma problem som dig, haha!
#4 Hehe ja det är jag oxå, van att bo i villa alltså ^^ Där hade vi en vanlig frys samt en frysbox XD
Men bott i lägenhet i 1 1/2 år nu så. Kul att du ska flytta snart, hoppas du kommer trivas, trots frysen ^^
Vi har också liiiten frys men är inte lika bra på att fylla den, haha. XD
#6 Hehe ja det är ju bra det ^^