Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 855 ggr
Gwendelin
1

Vad är detta???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag såg jag att min råtta Tempelton har fått en kal fläck på rumpan! Någonsom vet vad det kan vara? Mamma ska ringa vetrinären och fråga vad det är…

mikeiko
0

Kan det vara barbering?

KastKatt
0

kan de inte vara löss? mina pojkar hade såna fläckar nämligen.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

Gwendelin
7

Så, nu har jag (mamma Sarah) varit hos vetrinären med en hel uppsjö av blider i kameran på Tempeltons åkomma.

Kunde inte ta med mig råttisen till jobbet då en hel del nog fått tokspel om han kommit dit men ville ändå visa veterinären och se om han ville att jag skulle köra in med råttan eller inte.

Vi har världens bästa veterinär i Älmhult som sa att han till 99% var säker på att Tempelton fått ohyra i pälsen. Nån form av kvalster. Förmodligen från att ha lekt i lådan där kaninernas hö/halm förvaras.

Så nu blir det en dos Stronghold i nacken och nog uppsikt på honom och hans kompisar i buren de närmsta dagarna.

Bor man i Älmhultstrakten kan jag verkligen rekomendera Älmhults Veterinärklinik AB. Har aldrig varit med om en veterinär som bryr sig så mycke om ALLA djur han får innaför dörren. Har varit där förr med en av våra kaniner och de ringde tillbaka en söndag för att kolla att kaninen mådde bra. Idag behövde jag inte ens betala för medicinen! "Äh, det är fredag, sa han, jag bjuder." Glad

Lancia
0

Du droppar hela gänget i nacken va? :) Så du inte bara behandlar den som symptomen syns på.

Gwendelin
1

Japp! Alla ska få sig en dos.

Funderar på att dosera mig själv oxå för jag tycker det kliar på hela mig!!!! Flört Fast det biter nog inte på så stora "råttor" som en annan. Ha, ha!

Lancia
0

Haha, njaa, så stora råttor går dom nog inte på ;)