Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1435 ggr
Oshibwa
0

Hickar jätte ofta.

Min Aurora hickar jätte ofta. Är det normalt eller bör jag kolla upp det?

Jullan97
1

Min ena råtta gjorde oxå de jätte ofta förut, men hon gjorde det med "flit", om man t.ex klappade henne slutade hon, och sen började hon igen o.0

men det gick över efter  ett tag… Flört

Nomad
1

jag har haft råttor som börjat hicka i och med myco men du får se efter hur allvarlig hickan är. Är det väldigt ofta, varar långa perioder utan att kunna sluta, är lite hängig eller fnyser då bör du nog kolla upp det för de kan vara "hosta" istället för hicka. Better safe than sorry =)

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Oshibwa
0

Hon verkar inte alls hängig. Hon har rosslat några få gånger under några månader. kanske 2-3 gånger och det varade inte mer än någon minut och det låter inte från lungorna heller. Det är när jag tar ut henne och gosar med henne som hon börjar hicka men sen slutar det efter ett par minuter. Men det är näst intill varje gång som jag tar ut henne.

Nomad
1

om de varar i flera minuter skulle jag nog kolla upp de, de kan vara ett tecken på att något är på gång. Ring veterinären och bara fråga om du vill va mer säker =)

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Oshibwa
0

flera minuter skulle jag inte påstå. 1-2 minuter kanske. Men slutade när jag började klappa henne som #1 berättade att hennes gjorde:S Och som #2 så har jag hört henne fnysa några gånger.

Skulle väl egentligen ringa till veterinär för att vara på den säkra sidan men har tappat mitt förtroende till veterinären… Sist så ringde jag när min råtta var jätte sjuk. Dom sa att jag skulle avvakta två dagar och sen ringa igen. Slutade med att hon blev då dålig på kvällen så vi var tvugna till att göra hemma avlivvning för att hon skulle sluta lida. Ingenting sagt om vad det kunde bero på. Någon här som har nummer till någon bra vet som kan finnas vart som helst som man bara kan ringa och fråga om råd även om man inte har möjlighet att ta sig dit? Har inte så mycket val på veterinärer för att jag bor 4 mil till närmaste ''stora'' stad ;) Veterinären jag ringde sist ligger 1,5 mil härifrån.

Elinisa
1

Min Blixten hickar varje gång man råkar "väcka" honom, då han ligger& slappar el sover, eller om han vaknar till själv lite hastigt.

Händer så gott som alltid att han hickar en liten stund då man tar upp honom för att gosa, om han ligger& vilar.

Han har gjort det så länge som jag haft honom. :-)

Oshibwa
0

#Det är så Aurora gör med. :P

mikeiko
0

Jag hade en tjej som tokhickade när hon myste :)

Oshibwa
0

#8 kanske det är det som Aurora håller på med :O

darkness
0

haft några som hickat när de myste ^^

OT- Aurora älskar det namnet, så himla fint <3

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Oshibwa
0

#10 ja jag älskar det också :) Inte jag som bestämde namnet, hon är från katoz. Ingen aning om hon är från någon av hennes egna kullar.