Jag har en som är för kaniner :P
Jag har sex stycken, alltid minst två till buren (har fyra råttor) för säkerhets skull. Samt några extra att dels byta med när det är dags att diska flaskorna, och att använda till transportburarna om det behövs.
Två stycken ca 300 ml, märke ej angivet på flaskorna (men den ena är extra tyst, dock ej populär hos mina råttor)
Resten är av märket Classic i storlekarna:
320 ml
150 ml (x2)
75 ml (perfekt för mindre transportburar)
Jag har också en för kaniner.
I can't drown my demons, they know how to swim.
Lånar tråd en för en fråga bara, vad tycker ni om drinky?
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Bara massa 150 ml här med, byter ju hela tiden ändå så känns onödigt med större
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
min ena är drinky men inte populär alls, de verkar inte få ut vattnet lika lätt, sen så läcker dom om man har i för kallt vatten
Jag har två vattenflaskor "vanlig classic flaskor" en på 320 ml och en på 75, Den lilla har jag rooboistee i.
Sen en stor savic bibaflaska som följde med buren på 500 ml.
Så två vattenflaskor och en teflaska :) Har två råttor just nu.
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
2 st liter flaskor på rs95 burarna. 500ml på mestadels allt annat. Mössen har 250ml och mindre på sina. Sedan står det en hel bytta med flaskor i kökslådan i div storlekar ifall det behövs extra eller när jag reser bort. Även om jag har djurvakt så har jag svårt att lita på att djuren får sitt.
Samma orsak till varför jag kör onödigt stora vatten flaskor som inte dricks upp på en dag. Med stora flaskor klarar sig djuren ifall något händer med mig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Tänk på att alltid ha två flaskor, har märkt att åtminstone för mig kan pipen kalka igen ibland och då kommer det inte ut något vatten! Har olika märken/storlekar, men bättre med stora än små, som sagt - ifall något händer!
Hakuna matata!
Hur får man bort kalken då?
#11 Jag lägger pipen i ättika (det löser kalk) någon timme, och gnuggar inuti med en flaskborste modell mini, men pipresnare som inte är allt för mjuka fungerar det med.
Hakuna matata!
testat de med "om de händer något" i verkliga livet, då de hänt lite saker som innebärt en hel del akutbesök och längre oplanerad viselse på sjukhus men flaskorna räckte bra ändå, dels för sambon åkte hem och skötte dom, andra gånger så har någon annan gjort de åt oss.
Handlar nog hur väl förberedd man är på det oförberedda så tycker 150 ml är perfekt :)
Beror ju på hur många råttor man har såklart, bara vattnet räcker ett par dagar.
Hakuna matata!
#13 Jag har ingen sambo eller familj. Närmsta familj för min del är en rått rädd syster 1½timmes bilfärd från mig :-/. Har gett ut min nyckel till två olika personer här i stan. Skulle något hända mig så skulle risken finnas att det tar nån dag innan det märks, med tanke på att jag kan va ledig ett par dagar i stöten och brukar inte va så social av mig.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#15 ja nä det jag menar, att man förbereder sig ju på olika sätt. Mitt är backupp i personer och ditt i är att ge dom mer i förväg :) alla sätt är ju bra utom de dåliga :)
Jag använder mig just nu av vattenflaskan DRINKY, jättesmidig och lätt att sätta dit/ ta bort. men det är alltid blött på "golvet" under dem, antingen är mina töser inte så duktigt att gå på toa som jag tror och kissar där eller så droppar dom väldigt mycket.
Nu har jag tröttnat på det och har beställt 3 ny vattenflaskor från zooplus, modellen LIVINGWORLD. Så håller tummarna för att dessa ska funka bättre!
Jag har alltid flera vattenflaskor samtidigt, vanligtvis 3. för att råttorna lätt ska kunna dricka vart dem än är i buren och precis som zickan som en försäkring för att råttorna jämt har vatten ifall det skulle hända mig något. Även om jag har familj och vänner som kan ta han om dem. 
Jag använder vattenflaska från classic för kaniner, de är dem bästa tycker jag. Jag köpte en ferplast flaska en gång med allt vatten rann ut :S