Hjärnblödning?
Nu sitter jag här med min sessa som har haft det otroligt jobbigt den sista tiden..
Först en varböld sen bumblefoot och nu detta och allt har kommit efter varandra så hon har inte vart ''friskt'' på ett tag..
Är inte säker på ifall det är en hjärnblöding men skulle tro det.
Även livmodersinflamation..
Hon har som små gula flytningar som luktar illa..
Och dom upptäkte jag i fredags tror jag.
Sen har hon haft nån liten kula där hon hade sin varböld för ett tag sen så trodde att det va nåt efter den så tänkte inte mer på det.
Men i lördags va hon lite sne och verkade lite borta å så och tänkte då ringa vetten på måndag, men idag (söndag, det är fortfarande söndag för mig :P) så blev det mycket värre, hon lixom snubblar när hon går och ramlar baklänges typ..
Äter och dricker inte kissar eller bajsar inget heller..
Sen vid ca 22:00 så bestämde jag mig att ta upp henne å bada henne lite försiktigt (mer skölja av) för allt klägg i rumperiet. Då gjorde jag det och det gick bra och vart ren å så men sen när jag var klar så började hon typ försöka ta luft med munnen så det lät typ som att hon hostade och det luktade illa ur munnen ur henne och det kom upp typ små gråa saker och blev fundersam eftersom råtter inte kan spy.
Efter det så kan hon nästan inte röra sig och bara ''hänger'' med.
Vill inte ''gå'' eller nånting. Spänner tassarna så man måste nästan ta till kraft för att få upp dom. Hon reagerar inte på ljud eller nånting heller.
Så nu har hon legat här med mig sen dess och jag vet varken ut eller in. Är så himla ledsen för jag vet inte vad jag kan göra för min tjej!
Ska ringa till vetten imorgon om hon kämpar igenom natten som jag tvivlar på att hon kommer göra.
Är även min födelse dag så det känns extra jobbigt att en speciell ska förvinna ur mitt liv.
Hatar att se henne såhär.
Även nu när jag skriver detta så börjar hon lixom knipa efter luft..
Kan jag göra nåt innan vetten för att hon kanske kan känna sig lite bättre?
*hoppas och ber på att det finns nån själ där ute som sitter inne nu och kan komma med tips!*
/ Emilia och Isadora <3
KöttbulleKorv
Nu kommer det rött ur ögonen och jag antar att porfyrin inte är rött direkt när det kommer ut?
KöttbulleKorv
Nu gav hon upp.. 01:13 <3 Min lilla tjej.. <3
Nu slipper hon lida och har det bra <3
KöttbulleKorv
Men kära nån :'(
Vad hemskt.
*styrkekram*
Hon fick åtminstone somna in hos dig, tryggt, god doft och kärlek <3
Vila i frid lilla tösen
Besök gärna Wamrats uppfödning på FB!
Tack, ja jag fick panik innan hon somnade in..
Usch det är för jobbigt när dom små liven försvinner med sina stora hjärtan! <3
KöttbulleKorv
Beklagar sorgen :(
Beklagar, usch så hemskt :( nu lider hon inte mer i alla fall, och typiskt att det ska hända på en så "glad" dag som ens födelsedag… Kramar till dig!
usch jag beklagar :( Det är så jävla hemskt när man inte vet vad man ska göra för att de ska ha det så bra som möjligt. Men hon hade det nog bra bara av att ha dig nära. Styrkekram till dig!
beklagar :(
Beklagar. Aldrig kul när dom blir så dåliga på dålig tid då man inte kan få tag på vet. Hände mig för inte så längesedan också =/
Tack för allt stöd eller hur man ska säga, finns inte så många hos mig som förstår så tack alla RiFare!
KöttbulleKorv