Tuggodis
Ger ni era råttor tuggodis? Sådana som är till för hundar för att göra deras tänder rena.
Jag köpte en variant som ser ut som en tandborste i minformat, de skulle enligt personalen i djuraffären vara bra för gnagare. Mina råttor älskade dem! Har ni provat eller tror ni det är skadligt? (jag har inte hittat någon innehållsförtekning men de skulle vara vegetariska).
de är vegetariska ja, ger själv såna till mina små vänner :)
De är gjorda av osockrad majs :) ska nog inte vara någon fara.
Varför skirver ni/kommenterar att dom är just vegetariska? (nyfiken)
#4 för dom är gjorda bara av vegetabiliska saker. Det är inget kött i dom tex, det kan väl vara bra att veta? 
Medarbetare på Burfåglar och Undulater
ah jo sant :P :)
Vi har gett sådana till våra råttor (dock var de formade som krokodiler), och de tycker jättemycket om dem. :) Vet dock inte hur stort behov råttor har att "borsta tänderna"?
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
#7 Det är väl bra att vara fräsch i munnen, utifall att man råkar träffa på en snygg råttkille/tjej 
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#8 Ja, det så klart. Alla tycker väl om den fräscha känslan man upplever efter att ha borstat sina tänder. ;) Rådisarna förtjänar väl också att få uppleva det.
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Hihi, jag tänkte snarare att de mår bra av att använda sin gnagarinstinkt. Mina brudar ska minsann inte träffa några killar förrän de är 18 ;) . Skönt att det inte är farligt, majs är ju bra godis.