Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 701 ggr
R8bus
0

Tuggodis

Ger ni era råttor tuggodis? Sådana som är till för hundar för att göra deras tänder rena.

Jag köpte en variant som ser ut som en tandborste i minformat, de skulle enligt personalen i djuraffären vara bra för gnagare. Mina råttor älskade dem! Har ni provat eller tror ni det är skadligt? (jag har inte hittat någon innehållsförtekning men de skulle vara vegetariska).

[Ratass]
0

de är vegetariska ja, ger själv såna till mina små vänner :)

loular
0

De är gjorda av osockrad majs :) ska nog inte vara någon fara.

Cederin
0

Gav mina såna, de ratade dem totalt :P

Medarbetare på Naglar och Hår

Mimmi89
0

Varför skirver ni/kommenterar att dom är just vegetariska? (nyfiken)

Minoth
0

#4 för dom är gjorda bara av vegetabiliska saker. Det är inget kött i dom tex, det kan väl vara bra att veta? Glad

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Mimmi89
0

ah jo sant :P :)

Hallonblad
0

Vi har gett sådana till våra råttor (dock var de formade som krokodiler), och de tycker jättemycket om dem. :) Vet dock inte hur stort behov råttor har att "borsta tänderna"?

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

chade
0

#7 Det är väl bra att vara fräsch i munnen, utifall att man råkar träffa på en snygg råttkille/tjej Flört

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Hallonblad
0

#8 Ja, det så klart. Alla tycker väl om den fräscha känslan man upplever efter att ha borstat sina tänder. ;) Rådisarna förtjänar väl också att få uppleva det.

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

R8bus
0

Hihi, jag tänkte snarare att de mår bra av att använda sin gnagarinstinkt. Mina brudar ska minsann inte träffa några killar förrän de är 18 ;) . Skönt att det inte är farligt, majs är ju bra godis.