Biten!
Upptäckte nyss att en av mina tjejer fått ett bitsår,ett jack, i ryggen. Det ser inte så roligt ut.. Detta har hänt en gång förut. Eftersom det bara är två tjejer i den buren just nu så är det säkerligen hennes syster som bitit henne. Hennes syster har inte bitigt mig eller visat aggresivitet, det har ingen av dom. Men hon som bet föredrar att inte vara nära mig, hon springer iväg på egna äventyr medans andra är tvärt om. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, ska de fortfarande få vara i samma bur? När jag har dom ute är dom snälla mot varandra och så.. Men såren ser som sagt inte så roliga ut. Det finns inget annat jag kan tänka mig att det är, det finns inga vassa föremål etc i buren. Kan tillägga att hon inte fungerar särskilt bra med andra råttor (hon som bet), hon blir väldigt arg och reser ragg därmed anledningen till att hon inte kan vara tillsammans med mina andra tjejer. Tacksam för svar! :)

Personligen så accepterar jag inte att en råtta tuggar på sina burkompisar, ingen frisk råtta gör så. Jag hade satt den bitande råttan ensam eller med en kompis hon inte biter eller avlivat.
Qui dormit, non peccat